תיעוד: קומזיץ בסוכה של שלמה יהודה רכניץ

מדי שנה בשנה, עורך הנגיד שלמה יהודה רכניץ שמחת בית השואבה בסוכתו. שרו האמנים שהגיעו לאירוע את שירי האלבום של רכניץ שיצא בשנה שעברה. צפו בתיעוד (מוזיקה חסידית)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

מדי שנה בשנה, עורך הנגיד שלמה יהודה רכניץ שמחת בית השואבה בסוכתו במלון בו הוא מתאכסן בירושלים. בשנה שעברה היה זה מעין אירוע השקה בלתי רשמי לאלבום ׳שיר' בו התפרסמו מיטב לחניו וביניהם הלהיטים 'ותערב', 'אל הנער הזה' ועוד, בהשתתפות כל ענקי הזמר החסידי.

השנה, היה זה ערב מוזיקלי כמיטב המסורת במשפחה, במהלכו בוצעו הלחנים החדשים שיצאו לאחרונה מבית מדרשו רכניץ: רחמנא, אני לדודי ועוד.

בשמחה נטלו חלק האמנים אוהד מושקוביץ, מוטי שטיינמץ, איציק דדיה, רובי בנט, בני פרידמן, הרב ברוך צ'ייט, משה מנדלוביץ, עוזיה צדוק ואפילו מרדכי בן דוד שקפץ להגיד שלום. על הליווי המוזיקלי הופקד מעבד הבית גרשון פריישטט בתוספת הרכב נגנים מצומצם.

בעיצומו של הערב, הפתיע רכניץ את הנוכחים והציג לפניהם את הרב אלי קפלן, נכדו של הרה"ג ר' אברהם אלי' קפלן זצוק"ל מפארי ישיבת סלבודקה המעטירה שכתב את השיר הישיבתי המיתולוגי 'שקעה חמה'.

רכניץ שהתוודע לשיר רק לאחרונה, הרים את הכפפה וכתב קטע נוסף לשיר בעל מילות תקווה והלחין אותן בהשראת המנגינה המקורית. את השיר המחודש הציג ר' שלמה יהודה רכניץ לראשונה בשמחות בית השואבה בישיבות מיר וחברון בהן השתתף במהלך החג.

בעיצומה של שמחת בית השואבה בסוכתו, הזמין רכניץ את הרב אלי קפלן, נכדו של המחבר, לשיר יחד עם כולם את השיר המחודש ובמשך חצי שעה שרו הנוכחים ברגש את המילים של השיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר