ההקלטות ייחשפו?

הרב פינטו שופך אש: 'הם הרגו את ברכה, אחשוף את הכל"

ערב שובו לישראל, הרב יאשיהו פינטו משמיע דברים חריפים נגד הפרקליטות ומאיים לחשוף חומרים חדשים: "אם צריך למות נמות - אבל האמת תצא". על ברכה ז"ל: "אוהב אותו עד היום". צפו (חרדים)

ניסים פרץ | כיכר השבת |
"הרסו את החיים" הרב יאשיהו פינטו (צילום: פלאש 90)

מתקפה חריפה: ערב שובו לישראל בהוראת בית המשפט העליון, נשא הרב יאשיהו פינטו דברים בפני חסידיו ותקף בצורה חריפה במיוחד את הפרקליטות בישראל כשהוא מזהיר מחשיפת חומרים חדשים על פרשת ברכה - מהם עולה, לטענתו, כי יידע את ניצב לשעבר מנשה ארביב על כך שהוא מסייע לתנ"צ אפרים ברכה ז"ל. הרב ביקש מתלמידיו כמעין "צוואה" להפיץ בכל מקום כי הוא הודה בפרשת השוחד - למרות שנאסר להציג בפנים חומרים מהחקירה.

"עברתי ניתוח קשה ביותר לסרטן, עד עכשיו יש לי צינור בגוף - אפילו שבארץ ישראל הליצנים אומרים שהרב לא חולה" אמר הרב פינטו כשהוא מותח ביקורת קשה על הפרקליטות, "כל תושבי ארץ ישראל עובדים כדי לשלם משכורת לפרקליטות, בשביל שהיא תרדה בהם. העם עובד קשה כדי שהם ירדפו את העם. נותנים סטירות לאנשים ואנשים נותנים גם את הצד השני".

"אני אוהב אותו עד היום". אפרים ברכה ז"ל (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

"יושב אדם חשוב ואומר שהרב לא עבר ניתוח, שאין עליו כלום" הוסיף הרב פינטו, "אנחנו לא רוצים שיקרה לו שום דבר, שיהיה בריא ויחזור בתשובה. צריך שיהיה צדק בעולם, הקב"ה אומר 'צדק צדק תרדוף' - תרדוף את הצדק, ואם אתה חושב שזה לא מספיק 'צדק', תרדוף עוד פעם להשיג את הצדק".

"מתי שלא מתנהגים כמו שצריך על פי הדין יש דין למעלה, הקדוש ברוך הוא רודף למעלה ועושה את המשפט הקשה ביותר, ולכן יותר טוב שפה ניענש ולא למעלה, כי למעלה מסוכן ביותר. כשלמעלה נותנים לאדם מכות - זה מכות קשות. פה למטה אפשר תמיד להסתדר".

בשלב זה החל הרב להתייחס לפרשת השוחד לתנ"צ אפרים ברכה ז"ל: "אנחנו אומרים ומבקשים צוואה לדורי דורות, שזה יוחק בספר לזכרון עולם, שזה הדבר שייזכר ויישמר על השם שלנו לדורי דורות, גם במאה ועשרים, מתי שאמות" הרב סיפר כי הוא כבר מנסח את הצוואה שלו "ואת מה שאנחנו רוצים שיכתבו על הקבר שלנו".

"בגיל צעיר היינו חולים מאוד ונדרדנו לקב"ה שכל החיים שלנו נעשה חסד, וכל החיים שלנו עשינו חסד. כל מי שמכיר אותנו יודע שכל מה שיש לנו אנחנו נותנים, גם אנשים שחושבים שיש לי ויש לי, אני אומר בשער בת רבים ונודר נדר חמור - אין לנו פרוטה שחוקה, כלום. אין לנו בבנק אולי 1,000 דולר, גם זה לא. מה שיש ביד ישר מחלקים ונותנים".

הרב פינטו בבית החולים, בשבוע האחרון (צילום: וואלה!NEWS)

הרב התייחס לפרשת ברכה: "אותו אדם שבא אלינו פעם אחת בוכה, פעם שנייה בוכה לאשתי, פעם שלישית בוכה לאישתי - 17 שנים יש לו בעיה עם זה ועם זה - אף פעם לא דיברנו על זה ולא נדבר. עזרנו פעם, פעמיים, שלוש וארבע, אנחנו אומרים פה לרשויות באמריקה - 'עזרנו לפלוני כך וכך פעמים', אומרים לנו 'תגיד לפלוני אלמוני ניצב במשטרה'".

"אנחנו נודרים באלוקי ישראל, שפה במקום הזה אמרנו לאותו ארביב 'אנחנו נתנים לברכה עזרה'" סיפר הרב, "אחרי חודש פתאום קוראים לנו לחקירה - 'נתת לפלוני שוחד?', איזה שוחד? אנחנו נתנו שוחד? אם הייתי נותן שוחד לא הייתי עוד רגע אחד 'רב'. רב שנותן שוחד לא יכול להיות רב. אדם שנותן שוחד זה הדבר החמור ביותר שיש. ואז החלו לכתוש אותנו, אמרנו שנתנו (לברכה. נ.פ.) גם בעבר".

מנשה ארביב. הרב פינטו טוען שיידע אותו כי הוא עוזר לברכה, "יש הקלטה" (צילום: פלאש 90)

"ואז המנהל של המשטרה - הוא מנהל את החקירה נגדנו, הוא יושב ויודע שדיווחנו לו אבל הוא מנהל את החקירה נגדנו, לא אכפת להם. אנחנו עשינו הכל על פי ההלכה, הכל על פי החוק, לא זזנו סנטימטר. עשינו חסד עם אותו אדם, באף דבר לא זזנו בסנטימטר".

"אבל ברגע שאמרנו שנתנו בעבר - התחילו כל רגע בפרשה אחרת, כל היום זה מה שדיברו מהבוקר עד הלילה, זה הדבר הכי חשוב למדינת ישראל - להרוג להשמיד לאבד, זה הדבר הכי חשוב שיש. הרגו את הרבנית, כתשו אותו, הרסו לה את החיים, הרסו את המשפחה, זה שהרבנית לא מתה? זה נס, אנחנו מסרנו נפש, כולכם פה יודעים, חודשים על חודשים היינו פה בבית חולים עם הרבנית".

"מישהו נגע בחברים שלהם" אמר הרב על גופי אכיפת החוק בישראל, "אחד שומר על השני". לדבריו, גם אם היה מתבקש להודות ברצח היה מודה כדי להציל את הרבנית. הרב פינטו טען כי אויים 'אם לא תודה - הרבנית גם תהיה במשפט, זה ייקח לה שנים'. "כך עשו לנו עד היום, לא נתנו לנו לראות נייר, החתימו את העורך דין שלא יהיו חומרים. אני חולה בסרטן, תנו לי להתרפאות. 'לא, לא חולה בסרטן, תבוא תמות'".

"עשיתי 22 שנים בשביל כל עם ישראל, נתתי מאות מיליונים, שתקתי שנים. ללכת לבית סוהר לא אכפת לי, אי אפשר להכניע אותנו, האנשים הכי גדולים בעולם ניסו להכניע אותנו ולא הצליחו. אני עפר עם עקרונות שאי אפשר לשבור. לא דיברתי מילה שלוש שנים, אני הולך לדבר הרבה דברים" אמר הרב.

"לא הרגתי את ברכה, הם הרגו את ברכה" הוסיף הרב פינטו. "ברכה, אהבתי אותו ואני אוהב אותו עד היום. אני עשיתי ספר תורה לעילוי נשמתו. הם לא, כשברכה הקליט אותי בסוד - עליתי לברך אותו בספר תורה".

"הרגו אותה, זה שהיא חיה זה נס". הרבנית פינטו (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

"אנחנו עם סרטן ואנחנו באים לארץ, שיבואו לבדוק אותנו" המשיך הרב ומתח ביקורת גם על העיתונות: "לוקחים עיתונאים ונותנים להם רעל. מסיתים את כל התמימים. תתעוררו, אתם לא יודעים לאיפה אתם הולכים".

"הסיפור שלנו לא יגמר בכך, לקחו תורה ורמסו אותה, השפילו אותה. אנחנו לא רוצים לדבר על אדם שנפטר, אבל כל הדברים שהם מדברים, אוי ואבוי אם אפתח את הפה ואגיד. יש לנו ביד את המפקד שלו 'כן ידענו שהוא מקבל כסף', יש לנו את זה מוקלט, 'ידענו אבל פחדנו לדבר'. רוצים שנוציא את זה?".

"אני לא מפחד למות, אני מפחד מחילול השם, 400 שנה לא קראו בשם יאשיהו בעולם, כואב לי שמכפישים ככה. לא אכפת לי מה יכתבו, אני עושה חסד עם הליצים שכותבים בעיתון ומרוויחים 600 שקל. איזו אכזריות, אנחנו באמת חולים, אני לא יכול לעמוד, לא יכול כלום, תפילין אסור לי להניח, רק לדקה ולהוריד. אכזריות. לדרוס. להשפיל ולצער".

"אני מבקש מכל מי ששמע ממני תורה - שיילך בשער בת רבים ויגיד שהודיתי בשוחד אבל לא ראיתי נייר אחד אף פעם, עורך הדין שלי קיבל נייר, אבל נאסר עליו להראות לי אותו. מישהו ראה כזה דבר? אפילו בארגנטינה עושים משפט יפה ואחר כך הורגים אותו. תהרגו אותי פתאום, תעשו את זה יפה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר