חשד למרמה

יועצת בנימין נתניהו פרח לרנר - הושעתה מתפקידה

היועצת הבכירה של ראה"מ בנימין נתניהו, פרח לרנר, הושעתה על ידי נציב שירות המדינה לארבעה חודשים, זאת בשל התמשכות החקירה נגדה בחשד למרמה, הפרת אמונים וניגוד עניינים (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
לרנר לצד נתניהו בכנסת (צילום: הדס פרוש - פלאש90)

לפני אישור התקציב והקרבות בכנסת, היועצת הבכירה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ששימשה כמקשרת בין הכנסת לממשלה, פרח לרנר, הושעתה מתפקידה לארבעה חודשים, זאת בעקבות חקירת משטרה נגדה.

את ההחלטה על כך קיבל נציב שירות המדינה משה דיין, שחתם על הצו בערב שבת. ההחלטה התקבלה בשל התארכות החקירה נגדה בחשד למרמה והפרת אמונים וניגוד עניינים בין תפקידה לעבודתו של בעלה, אבי לרנר, בעל משרד יח"צ מוכר במגזר הדתי לאומי.

זהו העובד השני שהושעה בלשכת ראש הממשלה בשבועות האחרונים. קודם לכן הושעה סמנכ"ל נכסים ומבצעים, עזרא סיידוף, החשוד המרכזי בפרשת מעונות ראש הממשלה.

עו"ד ד"ר יעקב וינרוט מסר בתגובה: "השעיה היא בדרך כלל דרך המלך במקרה של חקירה. במקרה הנוכחי יש לנו הרבה מה לומר על ההשעיה, אבל בשלב זה אנו מרכזים את כל המאמצים שלנו בהוצאת האמת לאור, ואין לנו ספק שבתום הבירורים והחקירות פרח לרנר תנוקה מכל חשד".

החקירה החלה בחודש שעבר, לאחר שהתעורר חשד ולפיו לרנר פועלת בניגוד עניינים במסגרת תפקידה. ממצאי החקירה הועברו ליועץ המשפטי לממשלה כדי שיאשר את החקירה נגדה והורה לנציבות שירות המדינה להעביר את הטיפול בפרשה לידי המשטרה.

בני הזוג נחקרו במשך כשמונה שעות במשרדי יאח"ה שביחידת לה"ב 433 בלו, ובסיומה שוחררו לביתם בתנאים מגבילים.

לרנר, שעובדת עם נתניהו מאז חזר ללשכת ראש הממשלה ב-2009, היא היועצת הוותיקה בלשכתו ונחשבת לאשת הביצוע שלו במערכת הפוליטית: האחראית על הקשר עם חברי הכנסת והשרים, מעורבת בהצבעות החשובות והמתוחות בוועדות הכנסת ובמליאה, וזו שגורמת לכך שהכנסת תצביע לשביעות רצונו של ראש הממשלה. היא אף הייתה מעורבת במו"מ הקואליציוני שאותו הוביל אלקין ובתהליך חלוקת התפקידים לבכירי הליכוד.

לרנר החלה את דרכה בזירה הציבורית ב-2001 כעוזרת לזבולון אורלב בעת שהיה ח"כ ושר, ואחר כך כיועצת לשר אבי דיכטר בעת שהיה בקדימה. סביב לרנר יש קונצנזוס על יכולתה המקצועית הגבוהה ועל יחסי האנוש הטובים שלה, שמאפשרים לה להניע פוליטיקאים לפעולה, למרות המתיחויות השונות - ואף אפשרו לה לעבור את הטלטלות בלשכת ראש הממשלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר