הקרב על ההר

נתניהו מאשר: "מוסלמים יתפללו בהר הבית - יהודים רק יבקרו"

לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו הוציאה הלילה הודעה, המאשרת את ההבנות שהציג ג'ון קרי בנוגע להר הבית ולפיהן, "וסלמים יתפללו בהר הבית, לא-מוסלמים יבקרו בהר הבית" (חדשות, פוליטי מדיני)

(צילום: הדס פרוש - פלאש90)

הקרב על הר הבית: לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוציאה הלילה (ראשון), הודעה מפורטת, בה מאשר נתניהו את ההבנות בנוגע להר הבית, שהציג אמש מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי, ובעיקרם כי יהודים לא יוכלו להתפלל בהר הבית.

ההודעה נפתחת בהצהרה: "מתוך הכרה בחשיבותו של הר הבית לעמים של כל שלוש הדתות המונותיאיסטיות - יהודים, מוסלמים ונוצרים - ישראל מאשרת מחדש את מחויבותה לשמירה ללא-שינוי בסטטוס קוו בהר הבית במלל ובמעשה.

"כפי שאמרנו פעמים רבות, לישראל אין כוונה לחלק את הר הבית ואנו דוחים כל ניסיון לטעון אחרת. אנו מכבדים את החשיבות של התפקיד המיוחד של הממלכה ההאשמית של ירדן כפי שהיא משתקפת בהסכם השלום מ-1994 בין ירדן לישראל ואת תפקידו ההיסטורי המלך עבדאללה השני.

כאן מגיעה ההחלטה המרכזית: "ישראל תמשיך לאכוף את המדיניות הוותיקה שלה - מוסלמים יתפללו בהר הבית, לא-מוסלמים יבקרו בהר הבית".

ההודעה ממשיכה ואומרת: "ישראל סבורה ומאמינה כי יש לאפשר למי שמבקר ומתפלל בהר הבית לעשות זאת בבטחה וללא אלימות, איומים, הפחדה ופרובוקציות. נמשיך להבטיח גישה להר הבית עבור מתפללים שלווים ומבקרים תוך כדי שמירה על הסדר הציבורי והביטחון. אנו מברכים על התיאום הגובר בין הרשויות הישראליות לווקף הירדני, כדי להבטיח שמתפללים ומבקרים יפגינו איפוק וכבוד לקדושת המתחם - וכל זאת בהתאם לתחומי האחריות של הרשויות הישראליות והווקף הירדני.

"אנו תומכים בקריאה להשבה מיידית של הרגיעה. יש לנקוט את כל המאמצים ההולמים כדי להבטיח את סוף האלימות ולמנוע פרובוקציות ולהשיב את המצב לנורמליות באופן שמקדם את הסיכויים לשלום. אנו מצפים לעבוד בשיתוף פעולה כדי להפחית מתחים, להפסיק את ההסתה ולטרפד אלימות", לשון ההודעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר