כתב אישום נגד יו"ר אגודת צעירי חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד יו"ר אגודת צעירי חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב, בחשד כי פתח חשבון בנק פרטי בבעלותו על שם "חב"ד צ'רנוביל צ'ילדרן", לשם הוזרמו כספי תורמים (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: ארכיון צעירי חב"ד ברישיון Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported)

אישום נגד בכיר בחסידות חב"ד: פרקליטות המדינה הגישה היום (ראשון), כתב אישום נגד יו"ר "אגודת צעירי חב"ד, הרב יוסף יצחק אהרונוב, בגין עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, שימוש במרמה ערמה ותחבולה במטרה להתחמק ממס ועבירת רישום כוזב במסמכי תאגיד.

כתב האישום הוגש במסגרת הסדר טיעון אליו הגיעו עם אהרונוב ופרקליטו. על פי כתב האישום, מאז שנת 1999 משמש אהרונוב כיו"ר אגודת צעירי חב"ד ורוב הפעולות המתוארות נעשו על ידי עושי דברו של אהרונוב ולא על ידיו ישירות.

במסגרת שליטתו המוחלטת והבלעדית בעמותה, ניהל אהרונוב את פעילותה הפיננסית של עמותת צעירי חב"ד בשני מישורים: האחת גלויה לכל והשנייה נסתרת מעיני החשב ורואה החשבון של העמותה ונסתרת מרשם העמותות ורשויות המדינה.

על פי החשד, אהרונוב הזרים כספי תרומות שיועדו לחב"ד, על ידי כך שפתח חשבון בנק פרטי בבעלותו על שם "חב"ד צ'רנוביל צ'ילדרן", והורה לתורמים מחו"ל להעביר לחשבון הנ"ל כספים. בהמשך הורה אהרונוב להנהלת החשבונות של העמותה לא לרשום את מלוא התרומות אשר הועברו לאותו חשבון וכן לרשום תרומות שנתקבלו – כהלוואות.

בנוסף, עולה מכתב האישום, כי אהרונוב נטל לעצמו שכר חודשי מהעמותה למרות שלא היה רשאי לכך, בהיותו חבר בוועד העמותה, הורה להנהלת החשבונות לא לרשום בספרי העמותה כי שולם לו שכר חודשי והצהיר בפני הרשויות שאינו מקבל שכר מהעמותה. עוד הורה אהרונוב על רישום מוטעה של הוצאות השכר אשר שולמו לעובדים בעמותה.

כתוצאה מפעולותיו קיבל אהרונוב לידיו כ-3.5 מיליון שקלים והעלים הכנסות נוספות, וכן סייע לעובדי העמותה להעלים הכנסות ולקבל תמיכות ממשרד החינוך שלא כחוק.

תגובת ב״כ הרב אהרונוב עוה״ד נתי שמחוני ואסף קליין, ממשרד הרצוג פוקס נאמן: ״הרב אהרונוב פועל במשך עשרות שנים במסירות אין קץ למען המפעלים המבורכים של צעירי חב״ד. הרב עושה לילות כימים כדי לאפשר לעמותה לשרוד בתנאים הקשים שבהם היא מצויה.

תוך כדי ניהול המערכת המסועפת שבראשה הוא עומד, נעשו מעשים שהוא מביע את צערו עליהם ונוטל את האחריות לכך.

יחד עם זאת, חשוב להדגיש כי הרב אהרונוב לא נטל מעולם כספים לכיסו ואף לא מואשם בכך. כל הכספים שהתקבלו מכספי התרומות, שימשו לצרכי פרויקט נעלה להצלת ילדי צ׳רנוביל.

כפי שעולה מההודעה המשותפת של הצדדים, נחתם הסדר טיעון, אשר יוצג לבית המשפט במועד שיקבע״.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר