חורף בא: 4 טיפים שיחסכו לכם כסף ונזקים

הסופה שהגיעה השבוע הייתה אך פתיח לחורף הצפוי. הגשמים, גשמי ברכה, עלולים גם לגרום לנזקים כבדים: מדור צרכנות נבונה מגיש לכם 4 טיפים שיכינו את הבית שלכם החורף (צרכנות נבונה)

שושי מילר | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

החורף הגיע בסערה, או יותר נכון בסופה של ממש. הגשמים העזים, הם לחלוטין גשמי ברכה, אבל ככל שזה נוגע לבית, גשם עלול להפוך לנזק בל יתואר. רגע לפני שהגשמים יתחזקו וכבר לא נראה שלושה ימי שמש רצופים, מדור צרכנות נבונה קיבץ לכם 4 טיפים שיסייעו לכם להכין את הבית היטב לחורף הצפוי ולשמור עליו מנזקים.

1. לנקות

הפעולה הכי יעילה (ביחסי עלות תועלת) לשמירת הבית מנזקי החורף היא הנקיון. ניקיון פשוט של אזורים רגישים לרטיבות יחסכו לנו הוצאת אלפי שקלים על תיקון הנזקים.

חשוב שתערכו רשימה המותאמת לבית שבו הנכם מתגוררים, אך להמחשת הרעיון - הנה רשימה חלקית של המקומות הדורשים ניקוי לקראת החורף:

  • בגגות רעפים: ניקוי מרזבים והנקזים סביב שיפועי הגגות, כמו גם בדיקת השיפועים לוודא זרימת מים חלקה.
  • בבתי דירות משותפים: ניקוי יסודי והצבת רשתות בפתחי המרזבים בגגות ובמרפסות. חשוב לסכם בוועד הבית על ניקוי המרזבים של הבניין (בפרט אם ישנם מרזבים המועדים לתקלות מניסיון השנים שעברו) שיעשה באופן ממוסד על ידי הדיירים (ניתן באמצעות בדיקה פשוטה על ידי הזרמת מים מצינור בלחץ גבוה אל תוך המרזב), או על ידי חברה חיצונית באופן מסודר מידי שנה.
  • יש לנקות את הגגות מכל שיירי סיד, חול, זפת מתפוררת וסתם לכלוך. הלכלוך גורם להצטברות מים, ומקשה על זרימת המים אל הניקוז. כאשר יורדת כמות גשמים רבה והלכלוך מעכב את ניקוזם עלולים להיגרם נזקים לאיטום הגג, לקירות הבניין ולמערכת הניקוז.

2. לאטום

ציפויי חוץ: אם אתם מתגוררי בגוש דן, ככל הנראה ביתכם אינו מצופה אבן. ציפוי ישן ומתפורר הוא גם גורם משמעותי לרטיבות. ציפויי חוץ מגנים על קירות הבית מפגעי מזג האוויר, כך שבמידה ויש לכם רטיבות בקירות הבית יש לקחת בחשבון סדקים בציפוי החוץ. מלבד איטום איכותי, ציפוי החוץ גם נותן מראה מרגש ומפתיע לבית שלכם, וגם אם הוא קצת זקן (סך הכל 40), ציפוי מודרני יצעיר אותו.

אבן ירושלמית: בדיוק כמו בבית 'גוש דני', גם בתים ירושלמים מצופים, אך הציפוי מסיבי יותר - אבן ירושלמית. בבניה המודרנית רוב הבתים מצופים סוגי אבן שונים במגוון אדיר. בכל מקרה, בבתים מצופי אבן, פגיעה ב'רובה' שבין האבנים גורמת כמעט תמיד לרטיבות. חשוב לבדוק את הציפוי החיצוני ולזהות שברים באבן ובציפוי.

בבית: אסור לשכוח את הבית עצמו. במידה ויש חורים וסדקים רחבים בקירות, למלא במלט ולאחר מכן בטיח פולימרי מוכן (או כפי שימליצו לכם בחנות חומרי הבניין) לאחר התיקון יש להחליק את הטיח ולצבוע בשכבת צבע יסוד.

גג: יש לבדוק את הגג לפני החורף, במידה ומצב האיטום גרוע יש לפנות לגורם מקצועי, אך ניתן למנוע את שחיקת האיטום (כאשר הוא עדיין במצב טוב) על ידי מריחת הגג בשתי שכבות של ציפוי גג איכותי (ניתן להשיג בכל 'טמבוריה'), את חיבורי המשטח ודפנות הגג ניתן למרוח בעזרת רולר או מברשת סיד גדולה.

יש למרוח את הגג בשתי שכבות של ציפוי גג איכותי, את חיבורי המשטח ודפנות הגג יש למרוח בעזרת רולר או מברשת סיד גדולה.

3. להתכונן

  • בנוגע לדוד החשמל, חשוב לדעת את זמן חימום המים של היצרן. ברוב הדודים הזמן הוא מעט פחות מחצי שעה, לכן אם הדוד שלכם 'לא סוחב' וזמן החימום שלו אורך, כדאי לבדוק את תקינות הדוד, יש סיכוי טוב שבימי החורף הקשים הוא לא ישרוד, ואז התיקון יעלה לכם הון. מעבר לעניין התיקון של הדוד, מנגנון תקול עולה לכם המון כסף בשל זמן החימום הארוך.
  • עוד בדיקה שחשוב לבצע - טרמוסטט. הרכיב החשוב ביותר בדוד החשמלי, אם שכחתם את הדוד דולק הוא יכבה אותו לאחר החימום, ואם הטרמוסטט לא עובד - יש סיכוי שתקבלו חשבון שיגיע לחמש ספרות, וסיכוי טוב יותר שהדוד יתפוצץ.
  • כדאי לבדוק את תקינותו של המזגן (במעבר למצב של חימום).
  • מומלץ להוציא את השמיכות החמות למיניהן, מעילים, בגדי חורף וכדו' ולהקדיש לכך יום כביסות ותיקונים.

4. להאיר

כבר עברנו לשעון חורף, וככול שאנחנו מתקדמים בזמן נהיה יותר ויותר חשוך בחוץ. כדאי להתכונן מראש, להרכיב תאורה פלורסנטית חזקה (ועמידה למים, במקום הצורך) בחדרי המדרגות, בכניסה לבית, במרפסות וכדו'. דאגו שגם בכניסה לבניין, בלובי תהא תאורה חזקה שתאיר החל משעות אחר הצהריים, כוונו את התאורה החיצונית כלפי פנים למנוע את פיזור האור החוצה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר