חורף בא: כך תחסכו כסף בחימום המים

דוד גז (יונקרס), דוד חשמל או דוד שמש? מדור צרכנות נבונה מגיש את כל הטיפים לחימום המים בחורף, והעצות שיחסכו לכם אלפי שקלים בתחזוקת דודי המים המים החמים בבית (צרכנות נבונה)

שושי מילר | כיכר השבת |
לא זול אבל מאפשר מים חמים זמינים בכל מצב - דוד גז (צילום: שאטרסטוק )

כולנו אוהבים שתמיד יהיו מים חמים בהישג יד. מספיקה טראומה חד פעמית של זרם קר ביום של חורף, באמצע טוש של בוקר ואנו רצים לחנות החשמל הקרובה כדי לרכוש את הטכנולוגיה המתקדמת ביותר לחימום מים.

מדור צרכנות נבונה מביא לכם את כל הדרכים לחמם מים, עם היתרונות והחסרונות של כל שיטה. והכי חשוב - כך תחסכו כסף בחימום המים.

1. בויילר

כדאי לבדוק: בנוגע לדוד החשמל, חשוב לדעת את זמן חימום המים של היצרן. ברוב הדודים הזמן הוא מעט פחות מחצי שעה, לכן אם הדוד שלכם 'לא סוחב' וזמן החימום שלו אורך, כדאי לבדוק את תקינות הדוד, יש סיכוי טוב שבימי החורף הקשים הוא לא ישרוד, ואז התיקון יעלה לכם הון. מעבר לעניין התיקון של הדוד, מנגנון תקול עולה לכם המון כסף בשל זמן החימום הארוך.

עוד בדיקה שחשוב לבצע - טרמוסטט. הרכיב החשוב ביותר בדוד החשמלי, אם שכחתם את הדוד דולק הוא יכבה אותו לאחר החימום, ואם הטרמוסטט לא עובד - יש סיכוי שתקבלו חשבון שיגיע לחמש ספרות, וסיכוי טוב יותר שהדוד יתפוצץ.

בכלל, כדאי לדעת שישנם שעונים מיוחדים לדודי חשמל. עם השעון אתם יכולים לכוון את הדוד שיחמם לכם את המים בדיוק בזמן שאתם חוזרים מהעבודה, או בדיוק לפני שאתם קמים.

יתרונות: קל להתקנה, זול באופן משמעותי מהפתרונות האחרים, ניתן למיקום בדירות

חסרונות: חימום מים איטי, אין זמינות מים תמידית, צריכת חשמל גבוהה מעט. כשהמים בדוד נגמרים צריך להמתין שוב לחימום הדוד מחדש.

2. דוד שמש - לא יספק את הסחורה בחורף

כדאי לבדוק: דוד שמש למרות שמו, מחמם מים גם בחורף. הוא יחסוך לכם בעלויות החשמל, וכמובן הוא אינו עומד בפני עצמו, אבל החיסכון בכסף לאורך השנה כולה הופכת לכדאי להחזיק שני פתרונות חימום.

לפני החורף, כדי שהדוד יחמם את המים גם כשבחוץ קפוא, חשוב לעלות לגג ולבדוק לפני כל חורף את מצב הדוד. הוא ניצב בפני פגעי מזג האוויר כל השנה, לכן בדיקה חד שנתית על ידי טכנאי תבטיח שלא תפסידו את הכסף שהשקעתם בהתקנת הדוד רק בשל הזנחה.

הדברים החשובים שאתם יכולים לבדוק בעצמכם הם, שדוד השמש עומד יציב ואיתן, ולראות את מצב הקולטנים. הטכנאי לעומתכם יוכל גם לנקות את האבנית ואת הקולטנים, ולתחזק את הצנרת.

יתרונות: ללא עלות, השמש המבורכת עושה את העבודה ; מחמם את המים ביעילות מרובה.

חסרונות: לא שמיש ללא פתרון נוסף של דוד חשמל או דוד גז, בחורף יעיל הרבה פחות ; התקנה מסובכת יחסית שאינה מתאימה לכל בית.

3. דוד גז - יונקרס

דוד גז או יונקרס בלע"ז, הוא לא באמת דוד, מדובר בפתרון האולטמטיבי למי שכסף לא עומד בראש מעייניו. הוא מחמם בשניות את המים, גם בלילה הכי קר בשנה.

כדאי לבדוק: בדוד הגז אין לכם יותר מדי מה לעשות לקראת החורף, אבל כמו בכל מכשיר חשוב לעקוב אחר הוראות החברה בנוגע לבדיקת המכשירים.

יתרונות: מחמם מים בכל עת שתרצו תוך שניות ; קל להתקנה ; צורך גז בכמות מועטה יחסית.

חסרונות: עלות מכשיר והתקנה יקרים ; תחזוקה יקרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר