אבסורד

עיריית ירושלים לא מאבטחת גן - ומונעת אבטחה במימון פרטי

הורים בירושלים טוענים כי העירייה מסרבת לאבטח את גן הילדים, למרות שעבריינים ממזרח העיר מרצים עבודות שירות בסמוך לו. במקביל, העירייה מונעת גם שכירת אבטחה פרטית לגן (חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
גן ילדים, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום אילוסטרציה: מאיר אלפסי)

אבסורד בירושלים: הורים לילדים הלומדים בגן ילדים בשכונה יוקרתית בירושלים, מתלוננים בימים האחרונים על מצב אבסורדי ומסוכן שנוצר בגן הילדים בו לומדים ילדיהם. לטענתם, העירייה בוחרת שלא לאבטח את גן הילדים, אך גם אינה מאפשרת בפועל להורים לשכור אבטחה פרטית למקום.

בשיחה עם "כיכר השבת" מספרים הורים כי גן הילדים ממוקם בצמוד למתנ"ס בו מרצים שלושה עבריינים ערבים ממזרח ירושלים עונש של עבודות שירות בגין עבירות שונות בהם הורשעו. לטענת ההורים, הגורמים הרלוונטיים בעיריית ירושלים החליטו שלא להקצות מאבטחים לגן הילדים למרות חשש ההורים מהאסירים שבמקום. העירייה כן הסכימה, לפי ההורים, לנסות ולפעול להעברתם לרצות את עונשם במיקום אחר.

לאחר סירוב העירייה להקצות מאבטחים, ניסו ההורים לשכור מאבטחים פרטיים על חשבונם, אולם נתקלו בהתנגדות עזה מצד העירייה שדרשה מהמאבטחים לצאת ממתחם הגן. לפי ההורים, בעקבות מבנהו של הגן לא ניתן לאבטחו ללא כניסה למבנה עצמו.

בעירייה התעקשו כי המאבטחים יהיו בעלי רישיון מיוחד לאבטחת מוסדות חינוך, אלא שבעקבות המצב הביטחוני אין בנמצא כעת מאבטחים שעברו את אישור העירייה בירושלים, מה שמותיר את הגן ללא אבטחה.

כעת מתכוננים ההורים להשבית את הגן עד שבעירייה יטפלו בנושא. מחר (שני) יקיימו ההורים הפגנת מחאה עם ילדיהם מול לשכתו של ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, זאת בדרישה לפתור את הסוגיה.

ההורים מספרים ל"כיכר השבת" כי גם אם יש היגיון בדרישות העירייה לאישורים למאבטחי מוסדות, המצב הוא אבסורדי מכיוון שמדובר בשעת חירום וכרגע לא ניתן להשיג מאבטחים פנויים בעלי אישורים כאלה, "בעירייה אפילו לא מתאמצים לבדוק אם המאבטחים המוצעים עומדים בתקנים". לא ניתן היה להשיג את תגובת עיריית ירושלים.

אין זו הפעם הראשונה בה הורים בירושלים נותרים חסרי אונים עם מוסדות שאינם מאובטחים כלל. לפני מספר ימים פרסמו הורים חרדים מצפון ירושלים מכתב בו הם קוראים להורים בגן ילדים של עמותת "עץ הדעת" לתרום מאות שקלים על מנת לאבטח גן ילדים שלטענתם נמצא בסכנה מוחשית.

ההורים טענו כי פנו לכל מי שיכלו, ולכל הרשויות המתאימות - החל ממנהל רשת הגנים 'עץ הדעת' - אברהם מקלב, שטען כי אינו מקבל תקציב עבור אבטחת המוסדות, גם עיריית ירושלים התנערה מהנושא כשההורים טוענים כי האחראי על שיבוץ מאבטחים בעיריית ירושלים אמר להם כי עליו לקבל הנחיה מהמשטרה על מנת להקצות מאבטחים למוסד חינוכי.

לאחר מספר ניסיונות, התייאשו ההורים מכך שהעירייה או המוסד יציבו מאבטח. ובעקבות העובדה כי הגנים ממוקמים "במקום נידח, שומם ונסתר" החליטו לשכור מאבטחים פרטיים על חשבונם על מנת שלא לסכן את הילדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר