ועדת השרים אישרה הבטחת הכנסה לאברכים

ועדת השרים אישרה את הצעת החוק להבטחת הכנסה לאברכים - שמחזירה את המצב לכפי שהיה לפני החלטת בג"צ בנושא. לחוק הוכנס תיקון וגם לסטודנטים עם ילד אחד יזכו להבטחת הכנסה (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

ועדת השרים אישרה היום (ראשון) את הצעת החוק של חברי הכנסת משה גפני, אורי מקלב ואחרים להבטחת הכנסה לאברכים שמחזירה את המצב לכפי שהיה לפני החלטת בג"צ בנושא. החוק עוגן במסגרת ההסכם הקואליציוני וקובע כי אברכים להם שלושה ילדים ויותר, שלא מחזיקים דירה, רכב או הכנסה נוספת, יקבלו הבטחת הכנסה.

עם זאת, לחוק הוכנס תיקון שמאפשר גם לסטודנטים עם ילד אחד לקבל הבטחת הכנסה. ח"כ גפני הודיע כי הוא "יפעל להעביר את החוק עד להשלמתו, וזאת במסגרת גל החקיקות שהובילו הנציגים החרדיים מאז כניסתם לממשלה, להסיר את חרפת לפיד והממשלה הקודמת".

במקביל, ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה הצעת חוק נוספת של ח"כ גפני ולפיה מטפלות במשפחתונים של משרד התמ"ת שעד היום הועסקו בשכר שאמור היה לזכות אותן במס הכנסה שלילי, יקבלו מס הכנסה שלילי ככל עובדי המשק.

בהסבר לחוק אמר גפני כי "הנימוק שעמד מאחורי ההחלטה שעצמאים לא מקבלים מס הכנסה שלילי, הוא שרוצים לעודד את העצמאי שירוויחו יותר בשנה הבאה, ואז יזכו להם החזרי מס, אך המטפלות לא מקבלות יותר שכר בשנה לאחר מכן, כי משרד הכלכלה הוא זה שקובע כמה שכר הן מקבלות, ומשכך ראוי שהן יקבלו ככל עובדי המשק מס הכנסה שלילי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר