כחלון וליצמן: "רפורמת הקורנפלקס" תיכנס לתוקף תוך חצי שנה

שר האוצר משה כחלון ושר הבריאות יעקב ליצמן השתתפו היום (שני) בדיון בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת והודיעו כי "רפורמת הקורנפלקס" תיכנס לתוקף בתוך חצי שנה (אקטואליה)

(צילום: מרק ישראל סלם - פלאש 90)

שר האוצר משה כחלון ושר הבריאות יעקב ליצמן השתתפו היום (שני) בדיון בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת בנושא "רפורמת הקורנפלקס" בחוק ההסדרים.

כחלון וליצמן הודיעו כי יפעלו לכך שמרבית סעיפי הרפורמה ייכנסו לתוקף תוך חצי שנה בלבד (בחודש יולי 2016), ויישום פרק הפיקוח הווטרינרי שברפורמה ייכנס לתוקף תוך שנתיים בלבד, ולא ארבע שנים כפי שמוצע בהצעת החוק המקורית.

יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף בירך על קיצורי לוחות הזמנים ואמר כי "יש כאן מהפכה לא קטנה שחייבת להיות מיושמת באופן מיידי. האזרחים נושאים אלינו עיניים ומצפים להורדת מחירים".

במהלך הדיון אמר שר האוצר כחלון כי "הרפורמה הזאת, שמשפיעה על חיי כולנו, חיכתה שנים רבות והגיע הזמן שתצא לדרך. אזרחי ישראל עומדים לחסוך מאות שקלים מדי חודש, בזכות עבודתם המאומצת של יו"ר הוועדה וחבריה. שוק המזון הוא מהריכוזיים במשק; 40% מסל המזון נשלטים על ידי ארבע חברות. זה מטורף. רווחיות היבואנים הגדולים עלתה ב-230% בשמונה שנים. איזה עצמאי או שכיר במשק זכו להעלאה כזאת? עם זאת, אנו מודעים גם לקושי של היבואנים והיצרנים, הנחנקים מהרגולציה. נעמיד את כל האמצעים הנדרשים למשרד הבריאות ליישום הרפורמה".

שר הבריאות יעקב ליצמן אמר כי "משרד הבריאות יעשה את כל המוטל עליו בהוצאת חוק זה לפועל. נילחם בביורוקרטיה. לא צריך עשרים אלף בדיקות על כל דבר. עם זאת, לא אתן להפחית מטיב המזון, נהיה רגישים למזון הרגיש, בפרט מזון ילדים, ונשקיע שם יותר".

ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) הדגיש כי אין להתפשר על איכות המזון ובריאות הציבור, והתריע מפני הכוונה כי תאגיד הפיקוח הממשלתי החדש שיוקם יכלול עובדי קבלן.

מנהל ארגון המשחטות התעשייתיות, אבשלום דולב אמר בדיון: "תנו לנו חוק נורמלי, כך שכמו שמכולה של עופות היוצאת מבית שאן לניו יורק לא נדרשת לשום בדיקה, לא תידרש להיבדק גם בדרכה לתל אביב".

יו"ר הוועדה ח"כ אלאלוף הודיע כי סעיפי החוק יידונו ויאושרו בכפוף לדיונים בוועדה עד 4 בנובמבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר