ליברמן: כניסה לממשלה? רק עם תיק הביטחון

יו"ר 'ישראל ביתנו', ח"כ אביגדור ליברמן, אומר היום (שני) בראיון לאמנון סופר ב"רדיו דרום" כי הוא מוכן להיכנס לממשלה רק עם קבלת סמכויות ועם תיק הביטחון. "תיק אחר לא מעניין" (חדשות)

אביגדור ליברמן (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

יו"ר 'ישראל ביתנו', ח"כ אביגדור ליברמן, אומר היום (שני) בראיון לאמנון סופר ב"רדיו דרום 101.5" כי הוא מוכן להיכנס לממשלה רק עם קבלת סמכויות ועם תיק הביטחון.

"כשהוא (נתניהו) מדבר על שלילת תעודות זהות לערביי מזרח העיר זה יחסי ציבור בלבד. הוא לא מתכוון לזה, הוא לא מסוגל לעשות את זה, אבל מבחינת דעת הקהל כרגע הוא מקבל בעיתון פראבדה שלו, 'ישראל היום', כותרת ראשית, זה עושה לו טוב", אמר ליברמן.

לדבריו: "הרי עד היום נתניהו לא הוציא את התנועה האסלאמית, הפלג הצפוני מחוץ לחוק, את ראאד סאלח. אפשר כבר מזמן להוציא אותו, למה עד היום לא הוציאו אותו. גם לא צריך יועץ משפטי, מספיק שר הביטחון, יש לו את כל הסמכות להוציא, להחרים נכסים, להקפיא חשבונות. זה לא מספיק להוציא אותם מחוץ לחוק צריך גם להחרים נכסים ולהקפיא חשבונות בנק. הכל סיפורים! אפילו הבית של רוצחי משפחת פוגל, למרות שבג"צ אישר לא הרסו עד היום(...)".

ליברמן תקף את נתניהו ויעלון ואמר כי "כל אותן פעולות של נתניהו ובוגי יעלון זה בעיקר בתחום יחסי הציבור, הרבה פחות בתחום המעשים. הוא נותן הוראה להקים חומה בג'בל מוכאבר, יומיים אחרי זה מבטל את ההחלטה. עוד פעם, כל עוד לא מטפלים במקורות הטרור, במקורות הפיננסיים, לא במקורות האידיאולוגיים, לא בדרג הפיקודי-מבצעי ורודפים אחרי סכינאים בשטח – אין דרך לנצח טרור".

"כדי להכריע את הטרור, לא להכיל אלא להכריע, אתה חייב לטפל במקורות הטרור, בקודקודים. את זה נתניהו מסרב לעשות", טוען יו"ר ישראל ביתנו, "כל עוד ראשי חמאס בעזה יוצאים בפנים גלויות, מברכים ע כל מקרה רצח, מכנים את זה 'מעשה הירואי' והם ממשיכים, משפחות הרוצחים מממשיכות מכספי המיסים שלנו בן היתר לקבל 14,000 שקל לחודש – אין דרך למגר את הטרור".

ח"כ ליברמן הוסיף ואמר כי "נתניהו שחרר אלפי מחבלים עם דם על הידיים והיום כל מחבל שיוצא לפיגוע בטוח שיוצא חי ויותר מוקדם או יותר מאוחר, יחליפו אותו בעסקה הבאה. אגב, גם אותם סוחרים ברחוב הגיא, במזרח העיר, כשאישה עם סכין נעוץ בגבה שכבה שם על הרצפה עם תינוקות, התחננה לעזרה והם ירקו עליה וצרחו הלוואי שתמותי – גם את החנויות האלה הוא לא סגר. אותן חנויות פתוחות והם ממשיכים לצחוק עלינו".

באשר לכניסתו לממשלה, אמר ליברמן: "אנחנו מוכנים להיכנס אבל לא בתור עציץ. מבלי שנקבל גם סמכויות ולא רק אחריות לא ניכנס. קודם כל צריך להעביר התחייבות שאנחנו מעבירים עונש מוות למחבלים, שאנחנו מפסיקים להעביר כסף לאבו-מאזן. אני מזכיר שגם החודש העברנו מאות מיליונים לאבו-מאזן. נוהל הריסת בתים תוך 72 שעות, אותו דבר שלילת תושבות לאלו שמעורבים בטרור וכמובן התמודדות עם מקורות הטרור, אין חסינות לראשי המחבלים, ראשי חמאס בעזה, חוזרים לסיכול ממוקד...".

- אם ראש הממשלה מסכים לכל התנאים הללו אתה מסכים?

ליברמן: "אז הכל פתוח. כמובן, הכל פתוח. אמרנו את זה כבר און רקורד. אנחנו חושבים שכרגע צריך לשים את כל הדברים בצד ולהחזיר את הביטחון לתושבי ישראל, להחזיר ביטחון לטווח ארוך והויכוח שלנו עם הממשלה הוא שכל מה שהיא רוצה, היא רוצה להחזיר שקט לטווח קצר, היא לא רוצה להחזיר ביטחון לטווח ארוך. כל מה שהיא עושה זה להחזיר שקט לטווח קצר, להתחנן לאבו מאזן, קצת להתחנף לאמריקאים, למלך ירדן.. לא נעים לראות את כל התחנונים לפגישה של נתניהו עם אבו מאזן".

- ההסכמה הזאת שלך להיכנס שלך בתנאים הללו לממשלה זה בעקבות גל הטרור הזה? כי אתה חושב שהתרומה שלך יכולה להיות משמעותית ולעשות לזה סוף?

ליברמן: "אני בהחלט מוטרד, הממשלה הזאת לא מסוגלת להילחם בטרור..."

- תדרוש תפקיד מסוים, לצורך העניין, תפקיד שר הביטחון?

ליברמן: "ללא ספק! ללא ספק! בלי תיק ביטחון אין על מה לדבר כי אם אנחנו ניכנס אך ורק על מנת להחזיר ביטחון. תיק אחר הוא פשוט לא מעניין. אני אומר, אנחנו צריכים להחליף את המדיניות שלנו, במקום 'להכיל', המילה 'להכריע'. כל מה שאנחנו עושים זה להכיל ושקט לטווח קצר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר