פרסום ראשון

חוק הגיוס: ליצמן, דרעי, גפני ופרוש נפגשו עם השרה שקד

בצל התקדמות המגעים מול משרד הביטחון על חוק הגיוס החדש, נועדו הצהריים ראשי המפלגות החרדיות - ליצמן, דרעי, גפני ופרוש עם שרת המשפטים שקד בכדי להביא לקידום החוק (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
השרה איילת שקד (צילום: אלכס קולמויסקי, יונתן זינדל והדס פרוש - פלאש 90)

פרסום ראשון: בשעות אחר הצהריים (שני) נועדו ראשי המפלגות החרדיות, השר יעקב ליצמן, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש ויו"ר ש"ס השר אריה דרעי עם שרת המשפטים איילת שקד לדיון בחוק הגיוס החדש, כך נודע ל"כיכר השבת". בפגישה השתתף גם מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט וכן השר לשעבר אריאל אטיאס.

מאז הבחירות האחרונות לכנסת ממתינים חברי הכנסת החרדים למימוש אחת ההבטחות המרכזיות של ההסכם הקואליציוני, הטחה שבגינה נלחמו הח"כים החרדיים בממשלה הקודמת והובילו למהפך ולקואליציה הנוכחית והיא ביטולו של החוק לשוויון בנטל והעברת חקיקה של חוק הגיוס החדש האמור להיות שונה מהותית מהחוק הקודם.

במסגרת ההבנות שנוצרו בין הח"כים החרדים ובראשם נציגי סיעת "יהדות התורה" לבין נציגי משרד הביטחון הוחלט על הקמת וועדה שתדון בפרטי החוק החדש.

בחודשים האחרונים התכנסו מספר פעמים חברי הוועדה שכללה את אלעזר בן הרוש מטעם הבית היהודי, עו"ד יצחק מירון מטעם סיעת יהדות התורה, אחז בן ארי היועץ המשפטי של משרד הביטחון לצד אנשי מקצוע ומשפטנים נוספים כשבסופו של תהליך גובשה טיוטה מוסכמת לגבי חוק הגיוס המתוקן אשר הוסרו בו הסעיפים הבעייתיים כדוגמת הסנקציות הפליליות ונושא המכסות אשר גרמו לחרדים לצאת חוצץ כנגד החוק הקודם.

במהלך הדיונים עם משרד הביטחון התעוררו לא אחת בעיות שונות, כך למשל הוזמן שחר אילן לאחת הישיבות אולם לאחר מכן פנו הח"כים החרדים לשר לאסור את בואו.

ההבנות גובשו לאחר עמל רב בין הצדדים כאשר נראה היה כי ניתן כבר להתקדם לשלב הבא בניסוח החוק החדש. אלא שבשבוע האחרון הופתעו חברי הכנסת החרדיים לגלות התנגדות עיקשת לנוסח החוק החדש דווקא מצד בכירי משרד המשפטים הטוענים שהמהלך אינו חוקי וכי הוא לא יעמוד במבחן בג"צ.

בעקבות אותו משבר שנוצר מול משרד המשפטים והחשש כי הדבר עלול "לתקוע" את החוק החדש שנוסח בעמל רב על ידי כל הצדדים, נפגשים, כאמור, בשעה זו ראשי המפלגות החרדיות, ליצמן, גפני, פרוש, דרעי ואטיאס עם שרת המשפטים איילת שקד במטרה לנסות ליישב את ההדורים ולהגיע להבנות גם מול משרד המשפטים בנושא החשוב והמהותי לציבור החרדי ולעולם התורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר