"הפכו אותו לגיבור"

מתח בחצר: ביהמ"ש יחליט על שחרורו של המצית מסקווירא?

ארבע שנים אחרי ששאול שפיצר הצית את ביתו של אהרון רוטנברג וגרם לפציעתו בגלל שלא התפלל במחיצת האדמו"ר, הוא מבקש להשתחרר. רוטנברג: "במקום להתנצל הפכו אותו לגיבור" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
המצית שאול שפיצר. בקטן: אהרון רוטנברג (צילום מסך, מתוך ערוץ NEWS 12)

עסקני חסידות סקווירא שרויים במתח רב לקראת הדיון שיתקיים מחר (שלישי) בבית המשפט בארה"ב, בו עשוי להיות מוכרע גורלו של הבחור שאול שפיצר, שהואשם ומרצה עונש מאסר על הצתת ביתו של אהרון רוטנברג בל"ג בעומר לפני כ-4 שנים, שגרמה לפציעתו של רוטנברג.

הסכסוך החל בעקבות החלטתו של רוטנברג להתפלל בשבתות בבית הכנסת הממוקם בבית אבות בפאתי השיכון החסידי, זאת בניגוד להוראות ההנהגה הרוחנית וכללי המקום הקובעים כי על החסידים להתפלל במחיצת האדמו"ר מסקווירא.

"הבחורים רואים במעשה שלו מעשה גבורה", שפיצר (צילום מסך, מתוך ערוץ NEWS 12)

רוטנברג, שסומן כ"מורד" וכבעל חשיבה עצמאית, סבל לטענת בני משפחתו מהטרדות חוזרות ונשנות כשהמטרה הינה שיעבור דירה ויעזוב את השיכון. ההתפתחות אירעה במוצאי ל"ג בעומר בשנת כאשר באישון ליל ניסה שפיצר, בחור חסידי צעיר, לשרוף את ביתו של רוטנברג וגרם לפציעתו הקשה כאשר הוא נכווה בפלג גופו העליון. רוטנברג אושפז בבית החולים ולאחר שחרורו העתיק את מקום מגוריו לעיר סמוכה.

בית המשפט קבע את עונשו של שפיצר ל-7 שנות מאסר. בימים אלו, עברו 2/3 מריצוי העונש ושפיצר מבקש להשתחרר בשל התנהגות טובה. בין עורכי דינו של שפיצר שמייצגים אותו בבקשתו להשתחרר: פרקליט המחוז לשעבר קנת גריבץ, דבורה לוונברג ופול קטמן.

הבית שהוצת (צילום מסך, מתוך ערוץ NEWS 12)
אף אחד לא התנצל בפניו, רוטנברג (צילום מסך, מתוך ערוץ NEWS 12)

רוטנברג טוען שהתוקף נענש כאילו היה צעיר מתחת לגיל 18, ולכן זכה לעונש מופחת זאת על אף העובדה שהיה צפוי לעונש כבד בהרבה.

בשיחה עם עיתונאים מקומיים גילה רוטנברג התנגדות תקיפה לשחרורו האפשרי של שפיצר. "אף אחד מהמשפחה שלו או מהקהילה לא התנצל בפניי, הם מבקשים הקלה בעונש אולם במקום להצטער על המעשה הנפשע הם עוד הפכו את התוקף לגיבור ולסמל לחיקוי לתלמידי הישיבה" אמר.

"הבחורים רואים במעשה שלו מעשה גבורה. מדוע שאני אוותר לו?" תוהה רוטנברג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר