בעקבות מסע לחצים

משפחת אלבוים לא תעלה להר הבית, בינתיים

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה על עלייתו של חסיד בעלזא להר הבית, החסיד הכחיש למרות תמונות מהעלייה, ולאחר לחצים התחייב בפני הנהגת החסידות כי משפחתו לא תעלה להר, לפחות בקרוב (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

הפגנה סוערת התקיימה הערב על ידי חוגי הקנאים בירושלים מול ביתו של יוסף אלבוים, הנמנה על הפעילים החרדיים העולים להר הבית. במהלך ההפגנה כינו המוחים את אלבוים בתואר "רוצח" והניפו שלטים המזכירים את איסור גדולי ישראל מכל החוגים לעלות להר וכי הדבר הינו באיסור כרת.

ההחלטה על ההפגנה שאורגנה בתוך שעות בודדות היתה בעקבות תמונות שפרסם לוק בייקר, עיתונאי בכיר בסוכנות הידיעות "רויטרס" שתיעד הבוקר את אלבוים עולה עם קבוצת פעילי נאמני הר הבית אל ההר. בכתבתו מדגיש בייקר כי בין הנוכחים היה גם רב חרדי וכי העולים להר התפללו במקום.

בשיחה הערב עם עיתונאים חרדים, אישר בייקר את הפרטים וציין כי עלה יחד עם אלבוים ושאר חברי הקבוצה אל ההר בין השעות 8:47 ל-9:25.

מאידך, אלבוים עצמו הכחיש במהלך היום את העובדה שעלה להר הבית אולם העסקנים מעריכים שזה משום שחשש מההפגנות כנגדו.

הערב התחייבו במשפחת אלבוים בפני הנהגת חסידות בעלזא אליה הם משתייכים כי הם לא יעלו להר הבית עד להרגעת הרוחות. לדברי העסקנים, ההערכה הינה שהלחץ הציבורי יעשה את שלו וכי משפחת אלבוים הנוהגת לעלות להר במשך שנים רבות תימנע מלעשות זאת, לפחות בתקופה הקרובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר