דו"צ קבוצתי?

לעצור את השמועות: צה"ל יצטרף לקבוצות וואטסאפ

בצה"ל החליטו להצטרף לקבוצות הוואטסאפ השונות, במטרה למנוע את גל ההנפצות ובעיקר למנוע העברת שמות ותמונות נפגעים לפני שמשפחתם עודכנה על כך, "מנסים להתמודד בצורה טובה" (דיגיטל)

(צילום: שאטרסטוק)

דו"צ לכל קבוצה? בעקבות גלי השמועות וההנפצות המופצות מפעם לפעם בוואטסאפ בצורה בלתי אחראית, החליטו בצה"ל להצטרף לקבוצות ולעקוב אחרי הדיווחים, כך דווח היום בעיתון "מעריב".

בראיון לכתב הצבאי נועם אמיר, אומר סא"ל יורם חסון ראש ענף נפגעים וקציני ערים בצה"ל, כי בצה"ל יצטרפו לקבוצות גדולות שמעבירות מידע על אירועים ונפגעים, במטרה למנוע את העברת החומר בצורה בלתי אחראית, כשהדגש יהיה על הפצת שמות ותמונות של נפגעים עוד בטרם נודע על כך למשפחתם.

“נושא הווטסאפים הוא מורכב ומאתגר", אומר חסון. "בפיגוע בבאר שבע, שבו נהרג עומרי לוי ז”ל, זה כבר הגיע לשיא. לא רק שפרסמו את שמו, גם הפיצו את תמונתו. אתה רואה באחת הקבוצות את השם והתמונה ומבין שתוך דקות זה יגיע למשפחתו".

חסון מסביר כי “אנחנו לא יכולים להשתיק את הווטסאפ ולא מתעלמים מהמציאות, אלא רק מנסים להתמודד איתה בצורה טובה יותר”.

הוא גם מבקש להעביר מסר לכל אלה שידם קלה על "העתק-הדבק": “תשימו את עצמכם במקום המשפחות שצריכות לקבל את ההודעה. תחשבו שזו אמא שלכם או האח הקטן שלכם שמקבל עכשיו בטלפון שלו בשורת איוב, עם תמונה. תשימו עצמכם במקומם ותנסו להבין את הנזק. זו טראומה למשפחה גם בלי ההודעה המוקדמת בווטסאפ, החיים נהרסו ואנחנו בהפצת ההודעות האלה גורמים להם עוד סבל. אנחנו כחברה חייבים לעצור את התופעה הזו”.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר