לא יתמודד לבית הדין הגדול

הראשל"צ הגר"י יוסף מינה את הרב אוריאל לביא לאב"ד בי-ם

הדיין שעורר סערה לאחר שהתיר עגונה שבעלה הפך לצמח, מונה לאב"ד בירושלים במסגרת הסכמות לפיהן לא יתמודד לבית הדין הגדול בשנים הקרובות. גורם ברבנות: "דיין מוכשר וירא שמיים" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"י יוסף והרב אוריאל לבא (צילום: יונתן זינדל פלאש 90 ובתי הדין הרבניים)

חשיפה: הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף העביר את הרב אוריאל לביא לכהונה כאב"ד בירושלים, זאת לאחר שכיהן כאב"ד בעיר צפת. בין היתר הוסכם בעקבות המינוי כי הרב לביא לא יתמודד בשלוש השנים הקרובות לתפקיד חבר בית הדין הגדול.

הרב אוריאל לביא, שעמד במרכז סערה בשנה האחרונה לאחר שהתיר עגונה שבעלה הפך לצמח - מה שהקים את כל גדולי ישראל נגדו, היה מועמד לתפקיד חבר בית הדין הרבני הגדול, דבר שהוביל לעצירת הליך המינוי לבית הדין הגדול מאחר והמפלגות החרדיות לא הצליחו להגיע להסכמה עם 'הבית היהודי' שתמכו בו לתפקיד.

אך ל"כיכר השבת" נודע כי בימים האחרונים הצליח הראשל"צ הגר"י יוסף להגיע להסכמה עם הרב לביא שעבר להתגורר בירושלים, כי הוא יועבר לתפקיד אב בית הדין בעיר ירושלים לאחר שכיהן מספר שנים כאב"ד בצפת, יתמסר לבית הדין המקומי ולא יתמודד לתפקיד דיין בבית הדין הגדול.

המהלך אכן יצא אל הפועל והרב לביא מונה לתפקיד, מה שצפוי לסלול את הדרך לבחירת דיינים לבית הדין הגדול שכן הרב לביא היה המועמד הבולט הנמצא במחלוקת בין חברות הקואליציה.

"אין לאף אחד ספק שהרב לביא הוא דיין מוכשר וירא שמיים" אומר גורם רבני בכיר ברבנות הראשית: "היה רק את הפסק של העגונה שהיה במחלוקת קשה, מלבד זה לא תמצא אף תלונה נגדו, כך שהוא ראוי לתפקיד אב"ד בירושלים"

עוד מוסיף הגורם, "כהונתו של הרב לביא כאב"ד בצפת יצרה מצב לפיו לא היה מפקח מעליו מאחר ובצפת בשל היותו בית דין קטן שבו מכהן הרכב אחד בלבד, לא מכהן ראב"ד שיכול לפקח על עבודת הדיינים, לעומת זאת בירושלים בה מכהנים למעלה מארבעה הרכבים שונים - מפקח עליהם ראב"ד שיכול לבדוק אילו תיקים יועברו לטיפול, כך שתיקים בעלי רגישות הלכתית יוכלו להיות מופנים להרכבים אחרים".

בלשכת הראשל"צ הגר"י יוסף סירבו להתייחס לידיעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר