לא תואשם בפיגוע

השב"כ: "המחבלת" מעפולה יכלה לדקור חרדי - ונמנעה מכך

על פי חוות דעת של שירות הביטחון הכללי, קבעה הפרקליטות כי "המחבלת" מעפולה אינה מחבלת, אלא אישה המעורערת בנפשה. עם זאת, נקבע כי השוטרים שירו בה - פעלו כראוי (חדשות, בארץ)

הצעירה לפני שנורתה (צילום: שלמה מזרחי ועמית שטרית)

פרקליטות המדינה קבעה היום (רביעי) כי הצעירה ששלפה סכין בתחנה המרכזית בעפולה ונורתה על ידי שוטרים לא התכוונה לבצע פיגוע, אלא ניסתה לשים קץ לחייה. הקביעה הזו מסתמכת על חוות דעת של שירות הביטחון הכללי.

מהחקירה עולה כי מדובר בצעירה פלסטינית מעורערת בנפשה שניסתה כמה פעמים בעבר לשים קץ לחייה. לפני מספר שבועות היא החליטה להתאבד על ידי כך ששוטרים יירו בה למוות.

לצערה, השוטרים פעלו על פי הוראות הפתיחה באש, ירו לכיוון פלג גופה התחתון והיא נותרה בחיים. בני משפחתה טענו לאורך כל הדרך כי היא אינה מחבלת, ואכן, על פי חוות הדעת של השב"כ נראה שהם צדקו.

הצעירה מוטלת על רצפת התחנה, לאחר הירי (צילום: שלמה מזרחי ועמית שטרית)

מפרטי החקירה עולה כי היא יכלה לפגוע בצעיר חרדי, אך לא עשתה זאת, אלא המתינה וציפתה שהשוטרים ירו בה למוות. היא צעקה לעבר השוטרים "טרוריסטים", נופפה בסכין, והשוטרים פתחו באש.

בשל הקביעה הזו, בפרקליטות החליטו שלא להגיש נגדה כתב אישום על רקע לאומני אלא כתב אישום פלילי. כמו כן, הוחלט שלא יינקטו הליכים נגד השוטרים והמאבטח שירו לעברה מאחר והם פעלו כראוי כשחשדו בה שהיא מחבלת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר