משבר בקואליציה?

במשרד החינוך מעכבים את התקציבים של הציבור החרדי

במפלגות החרדיות התגאו בעת הקמת הממשלה על השגת תקציבים למוסדות החינוך החרדי אלא שכעת מתעורר משבר לאחר שהיועצת המשפטית של משרד החינוך מעכבת את ההסכמים (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר נפתלי בנט וסגנו מאיר פרוש, ביום כניסתם למשרד (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

תקציב המדינה: ערב הקמת הממשלה התגאו במפלגות החרדיות, ש"ס ו'יהדות התורה', עם ההישגים שלהם עבור הציבור החרדי. במרכז ההישגים הוצגו התקציבים למוסדות החינוך החרדי ובש"ס התגאו בתקציב של עשרות מיליונים לרשת מעיין החינוך התורני של המפלגה.

אך כעת התקציבים מעוכבים בשל חוות דעת של היועצת המשפטית של משרד החינוך שאומרת שיש בדבר חשש של "העדפת מגזר מסוים" ואפליה, כך מפרסם 'כלכליסט'.

העיכוב של אישור תקציב משרד החינוך - והחקלאות - מעכב את אישור כלל משרדי הממשלה.

ההסכמים הקואליציוניים בין המפלגות החרדיות למפלגת השלטון - הליכוד קובעים בין היתר כי 'רשת מעיין החינוך התורני' תקבל בשנים 2015 ו-2016 תוספת של 69 מיליון שקלים.

עוד הוסכם על תוספת של עשרה מיליון שקלים שיוקצו לתוספת שעות לימוד ו-12 מיליון שקלים להסעות ברשת 'החינוך העצמאי' של יהדות התורה.

אך כעת, כאמור, היועצת המשפטית של משרד החינוך מעכבת את התקציב מחשש לאפליה.

יצוין כי התקציבים המדוברים הופיעו במשך שנים בתקציב משרד החינוך, עד כניסתו של יאיר לפיד לממשלה והשארת המפלגות החרדיות באופוזיציה, אז קיצצו יאיר לפיד ושי פירון את התקציב למוסדות החינוך החרדיים.

במפלגות החרדיות לא מתכוונים לוותר על התקציב והדבר צפוי לעורר מחאה בקרב הח"כים שידרשו מנתניהו לעמוד בהסכמים ולמצוא פתרון משפטי לתקציב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר