עימות יוצא דופן

נשיאת בית המשפט העליון השתיקה אם שכולה: "יש גבול למה שהיא יכולה לומר פה"

אמו של דני גונן הי"ד מתחה ביקורת בסיון בבג"צ על הניסיון להפוך משפחות מחבלים למסכנות: "הנרצחים הפכו לשקופים. הפכתם הקורבנות לאשמים". נשיאת העליון השופטת מרים נאור: "יש גבול למה שהיא יכולה לומר פה" (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
השופטת מרים נאור (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

דבורה גונן, אמו של דני גונן הי"ד שנרצח לפני מספר חודשים במעיין עין בובין הסמוך לדולב, מתחה ביקורת על היחס למחבלים, וספגה תגובה קשה מנשיאת בית המשפט העליון השופטת מרים נאור שקטעה את דבריה ואמרה כי "גם לאם שכולה יש גבול במה שהיא יכולה לומר פה".

התקרית החריגה אירעה במהלך דיון בבג"צ בעתירות שהגישו קרובי משפחותיהם של מחבלים באמצעות המוקד להגנת הפרט נגד הכוונה להרוס את בתיהם. ארגון "אלמגור", שמייצג משפחות נפגעי טרור, ביקשו לאפשר להורים שכולים להביע עמדה בנושא.

דני גונן הי"ד (צילום משפחתי)

"דני היה עמוד התווך של המשפחה" אמרה דבורה גונן ובהמשך מתחה ביקורת על היחס לו זוכים מחבלים: "הנרצחים הפכו לשקופים. הפכתם את הקורבנות לאשמים. אני שומעת כמה המשפחות של המחבלים מסכנות, אנחנו לא?".

בשלב זה, קטעה השופטת נאור את דברי האם השכולה ואמרה כי "גם לאם שכולה יש גבול במה שהיא יכולה לומר פה". לדברי השופטת נאור: "הגברת לא תהפוך פה את הזכות שניתנה לה להטחת האשמות".

אמו של גונן השתתקה, ובהמשך חזרה לספר על בנה: "בחור בן 25 יצא לטייל למעיין בדולב. חצי שעה מהבית שלי, יצא ולא חזר. תחליטו מה שתחליטו, אני לא מתערבת בשיקולים המשפטיים, אני לא משפטנית. יש לנו אחריות למנוע את הרצח הבא. סתם אנשים לא צריכים לסבול, אני מבקשת להבין שיש פה משפחות שהחיים שלהן נהרסו, לא הקירות שלהן".

הלוויתו של דני גונן הי"ד (צילום: פלאש 90)

מלבד אמו של דני הי"ד, גם אליעזר רוזנפלד, אביו של מלאכי רוזנפלד הי"ד שנרצח בפיגוע, נשא דברים בפני השופטים. לדבריו: "רק למשפחות של הרוצחים יש זכויות אדם, לנרצחים אין זכויות אדם. אנחנו עומדים בפני גיהינום ולא רק ההורים. הוא נרצח על ידי חוליה של שמונה, לא מדובר על מחבל בודד. זה היה תכנון של כמה חודשים".

"אני מאמין שצריך להעניש" אמר רוזנפלד, "אותה משפחה לא מנעה את הרצח, הם באותה אידיאולוגיה כמו הרוצחים. הם לא מגנים ומהללים את המעשים. מחר אנחנו נירצח בגלל האידיאולוגיה הזו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר