"מובילים לאינתיפאדה"

"יתד נאמן": העולים להר הבית - פירומנים שמסכנים את כולנו

סוגיית העלייה להר הבית מוסיפה להסעיר את הציבור החרדי וב"יתד נאמן" יוצאים למתקפה: "העולים להר - פירומנים שמסכנים פיזית ממש את כולנו, עוקרי ומסלפי היהדות ויסודות האמונה" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הר הבית (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

סוגיית העלייה להר הבית ממשיכה להסעיר את המגזר החרדי כאשר רבים טוענים כי העלייה אל ההר גרמה לכל המהומות שהציתו את גל הטרור האחרון. ברקע ניצב הציבור החרדי בדילמה כיצד להתייחס לעלייתם של בני משפחת אלבוים, משפחה חרדית הנוהגת לעלות להר, כשהם גורמים לכעס בקרב הקהילה החרדית ואף להפגנות סוערות כנגדם.

בשבועות האחרונים הקדיש העיתון יתד נאמן מספר מאמרים בנושא. העיתון מתייחס לסוגיה לא רק כאיסור הלכתי חמור ביותר שהעובר עליו הוא בכרת אלא גם מבחינת איסור רדיפה והצתת ההסתה הערבית. הבוקר (שישי) מתפרסם ביתד נאמן מאמר מערכת מעורך העיתון הרב ישראל פרידמן בו נכתבו ביטויים קשים כנגד העולים. כמו כן נכתב כי המניע של יגאל עמיר והעולים להר הבית הם אותם מניעים וכי העולים צועדים בדרכו של רוצח ראש הממשלה לשעבר.

העיתון פותח דווקא בהתייחסות אל דברי ההסתה של חגי עמיר כנגד הנשיא רבלין ברשת החברתית וכותב: "חגי עמיר, אחיו של רוצחו של ראש הממשלה, התבטא בחריפות פסולה נגד נשיא המדינה ריבלין לאחר שזה הודיע כי לא יחון את אחיו, ונעצר בעוון הסתה. העובדה שהדברים נאמרו בעיצומן של חגיגות הזכרון ליצחק רבין החריפה והקצינה את התגובה".

"יגאל עמיר רצח עם כיפה לראשו, אבל הוא לא עשה את זה כי היה דתי, אלא למרות שהיה דתי. לא הדתי שבו קיפח חיי אדם, אלא החילוני שבו עשה את זה: שורשי העיוות ניטעו עוד לפני פרוץ המדינה. החלוצים הראשונים שקיוו להקים זן חדש של יהודי מתחדש בארץ מתחדשת, בעטו את ה'שולחן ערוך' ואת התורה והמצוות שאינם מתחלפים מחיי העם. הם ארגו לתודעתו של העם את חוט המחשבה ש"אני קובע" את הערכים ומחליף אותם לפי צרכי".

"יגאל עמיר לא למד את מעשהו בשום פרק, סימן או סעיף בשולחן ערוך. הוא לא דלה את המסקנה הנפשעת ממעמקיה של שום סוגיה. הוא לא היה יכול, כי זה לא קיים שם. הוא רק למד שהמטרה שהוא החליט עליה שהיא איבער אלס, מקדשת את האמצעים. העקבות שהישראליות החילונית טבעה בתודעתו וקנו שביתה במוחו, גרמו לו לפעול כפי שפעל. הוא יציר כפיה של הישראליות החילונית ושלה בלבד, גם אם שאב לעצמו לגיטימציה מתערובת משפטית אקדמית, מעורבת בקישוטים של סילופי מקורות, כפי שכותב מרן רבי מאיר שמחה מדווינסק בעל ה"משך חוכמה": "כי הטועים בעבודת גילולים, היו מכניסין דבריהם לאמר כי התורה כיוונה לזה, עד שהשומעים אומרים אילו כיוון הכותב לזה חלילה, המה דברי נבלה".

יגאל עמיר (Flash 90)

מי ששורשיו נטועים בבית המדרש, ובו בלבד, לא יכול להידרדר לרמת שפל כזו. לעולם לא. מי שתפיסתו כי התורה היא מעל הכל, לא יכשול. מאז סיני הצטוונו בחריטה עמוקה על גבי הלוחות. – ומשם בחריטה עמוקה על לוח הלב: לא תרצח! זה לא נתון לפרשנויות. לא ניתן לרוח הזמן. זה לא יכול להשתנות. כי לא תרצח איננו צו הומניסטי! לא תרצח, זה לא תרצח! בכל מקום, בכל שעה, לגבי כל אדם. סיני, מאז ולתמיד... ללא שינויים. ללא סטיות. לא כשזה נגד את האינטרסים של הקמת מדינה, לא כשזה נוגד אינטרסים פוליטיים, ולא כשזה נוגד אינטרסים של אדמה. תמיד, תמיד. התורה מעל הכל. ערך נצחי שאינו נתון לשיני הזמן והאינטרס. תורת חיים, לא, חלילה, תורת מוות, רצח והרג. גם רעיונות נשגבים מממשים רק על פי התורה, רק על פי ההלכה!".

בשלב זה תוקף יתד נאמן בחריפות רבה את העולים להר הבית וכותב: "גם העולים להר הבית שבדרך כלל משתייכים לאותו בית מדרש רעיוני שמחפש עוגנים ונקודות אחיזה הלכתיות לאידיאולוגיה הלאומנית מבית היוצר של הציונות החילונית, לוקים בעיוות זהה כשהם מעטרים מעשיהם הנפשעים באיצטלה של יהדות. מלבד העובדה שמעשיהם הפירומנים והצהרותיהם השופכות דלק על המדורה האזורית מסכנים את כולנו בסיכון פיזי מידי וממשי, זהו סילוף יהודי נורא. התורה לא נותנת לסכן חיי אדם.

יהודה גליק על הר הבית (Yossi Zamir/Flash90)

"להעפיל למחוזות הכרת מאחורי מסכה צדקנית של ידישקייט – כביכול להתפלל במקום הקרוב לשמים, זהו פשע פוליטי ועיוות יהודי. לעלות להר המוריה תוך רמיסת קדושתו, לדרוס את ההר אחרי שגדולי הפוסקים מכל קצות הקשת אסרוהו, זה סילוף מסוכן ומסכן. הר המוריה נקרא כך כי ממנו יוצאת הלכה. לדבר בשם היהדות אך לפגוע בהלכה ועוד על הר המוריה שכל מהותו היא "על פי סנהדרין, על פי ההלכה", מלבד הסיכון של כלל ישראל זו עקירה של היהדות ויסודות האמונה. מי שעולה להר הבית בניגוד לפסיקה הברורה של רוב מנין ובנין של פוסקי ההלכה ועוד מדבר בשם היהדות, לא רק מסכן את כלל ישראל באינתיפאדה מדממת, הוא צועד בדרכה של החילוניות הישראלית בה צעד גם יגאל עמיר, במקום שבו התהום עמוקה והמדרון מאוד חלקלק. זה מוביל למקום נורא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר