מעצר עד תום ההליכים לחיילים החרדים החשודים בהכאת עצור ערבי

ארבעת הלוחמים החרדים מגדוד "נצח יהודה" הנאשמים בהכאת מחבלים, ייעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדם - כך החליט שופט בבית הדין הצבאי לערעורים ביפו (צבא וביטחון)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
החיילים החשודים בכניסה לבית המשפט (צילום: פלאש 90)

ארבעת הלוחמים החרדים מגדוד "נצח יהודה" הנאשמים בהכאת מחבלים, ייעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדם - כך החליט היום (ראשון) שופט בבית הדין הצבאי לערעורים ביפו.

השופט, סא"ל שחר גרינברג, קבע כי קיימת עילת מסוכנות של הלוחמים, ואף סירב להבדיל ביניהם, למרות שאחד מהם מואשם בכך שנתן מכה אחת למחבל, ואילו אחרים מואשמים במספר אירועים.

בימין מתחו ביקורת בימים האחרונים כי ישנם כשלים ואי דיוקים בחקירת המחבלים וכי היו שינוים בגרסתם. בנוגע לכך בית הדין קבע כי הדברים יתבררו במסגרת ניהול התיק העיקרי, וסירב להתייחס עניינית לטענות הסנגורים.

בתגובה להחלטה הודיעו עורכי הדין אבי פינרסקי, חי הבר ואהרון רוזה, המייצגים את החיילים מטעם ארגון חוננו, כי יערערו על ההחלטה.

עו"ד חי הבר מארגון חוננו מסר: "מדובר בהחלטה שלדאבון הלב לא התמודדה עם השאלה המרכזית שטענה ההגנה, והיא האם באמת יש צידוק למעצר החיילים, בעוד שניתן להחזיקם במעצר פתוח ביחידה מבלי שיהיו במגע על אוכלוסיה פלסטינאית. הרי ברור לכל כי אין מדובר בעבריינים, ולמרות שהם מכחישים כל קשר, גם אם יקבע כי חרגו מהנהלים, עצם הגדרתם ע"י בית הדין הצבאי כמסוכנים, לדעתי חוטאת למציאות ואינה עולה בקנה אחד עם השכל הישר ופסיקתו של בית המשפט העליון".

עו"ד אהרון רוזה מסר בתגובה: "שמעתי בקשב רב את החלטת בית הדין ואני סבור שההחלטה לעצור את הלקוח שלי מוטעית ומגלמת בתוכה טעות אליה נקלע בית הדין, לפיה המעשים נעשו בצוותא ויש בהם אלימות קשה או אכזרית, בניגוד לעובדות המפורטות בכתב האישום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר