כך לוחמי הים מחלצים מ"צוללת שטבעה" • צפו

בלב הים מול חופי עתלית נערך בשבוע שעבר תרגיל צבאי בו כ-100 לוחמי חיל הים ורופאים ישראליים תרגלו בפעם הראשונה חילוץ 40 אנשי צוות מ"צוללת שטבעה" • צפו בתיעוד מיוחד (חדשות, צבא)

(צילום: דובר צה"ל)

בלב הים מול חופי עתלית נערך בשבוע שעבר תרגיל צבאי בו לוחמי הצוללות של חיל הים תרגלו בפעם הראשונה חילוץ מ"צוללת שטבעה". בתרגיל השתתף כוח מיוחד של הצי האיטלקי.

כ-100 לוחמי חיל הים ורופאים ישראליים תרגלו במשך שלושה ימים את חילוצם של 40 אנשי צוות צוללת מעומק 60 מטרים. בכך, הפך חיל הים לאחר החילות המעטים שביצעו תרגיל דומה.

בחיל הים הסבירו כי "מדובר באירוע בינלאומי. את כלי החילוץ הללו יש למעט ציים כמו זה האיטלקי, לנאט"ו ולארצות הברית".

בתרגיל השתמשו הלוחמים בשני כלי חילוץ עיקריים. ה"פעמון", שהוא מעין צוללת קטנה, והרכב התת-ימיSRV300, שהגיעו על גבי אוניית אנטאו.

40 ה"לכודים" בצוללת חולצו בסבבים של 12 איש בכל פעם, כאשר כל סבב נמשך בין שעתיים לשלוש. בכל סבב, ירדו הלוחמים המחלצים אל קרקעית הים, ביצעו חיבור פיזי ל"צוללת שטבעה" ואספו את הלוחמים.

רב-סרן במיל' ק' משייטת הצוללות הסביר ל-ynet כי "האתגר הכי גדול במצבים האלה הוא היכולת הטכנית, ולאו דווקא מקום הטביעה, כי זה לא משהו שלצוות המחלץ או המחולץ יש שליטה עליו. חלק מהמוטיבציה לקיים תרגילים כאלה זה להתמודד גם עם קבועי הזמן במצבים של טביעת צוללת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר