"התנהלות פרועה"

'מעריב' ציטט ביקורת על החרדים ופרסם הבהרה

אחרי האסון בהלווית מרן פוסק הדור הגר"ש וואזנר, צוטטה ביקורת בעיתון מעריב נגד הציבור החרדי שהואשם ב"התנהלות פרועה", הבוקר העיתון מבהיר כי לא הייתה כווה להכליל (עיתונות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
לוגו מעריב על רקע הלווית מרן הגר"ש וואזנר (צילום: כיכר השבת)

עיתון "מעריב השבוע" פרסם היום (שלישי), מודעת הבהרה בעקבות כתבה שפורסמה אחרי הלוויית מרן פוסק הדור הגאון רבי שמואל הלוי וואזנר זצ"ל, ובה הואשם הציבור החרדי ב"התנהלות פרועה באירועים המוניים".

המדובר בציטוט פוסט של יהודי המשתייך מגזר החרדי על ההתנהלות של החרדים באירועים שהועלה ככותרת נגד הציבור החרדי בעקבות כך "מעריב" הבהיר כי אין מדובר בעמדת המערכת או במטרה להכליל ציבור שלם.

בהודעת ההבהרה נכתב כי "בחודש אפריל 2015 פרסמנו טור על הלווית הרב שמואל הלוי וואזנר ז"ל מבני ברק שבה נהרגו מוטי גרבר ויצחק סאמט ז"ל, ונפצעו כ-90 בני אדם. במסגרת הטור הבאנו ציטוט של גורם בחברה החרדית המאשים את הציבור החרדי ב"התנהלות פרועה באירועים המוניים. ציטוט זה הובא גם בכותרות הטור".

"המערכת מבקשת להבהיר כי אמירה זו הינה ציטוט בלבד ומשקפת אך ורק את דעת אומרה ובוודאי שאינה משקפת את עמדת המערכת בעניין זה. מערכת מעריב מקפידה שלא לנקוט בעמדות מכלילות כלפי אף ציבור בישראל", הוסיפו.

ל"כיכר השבת" נודע כי ההבהרה פורסמה, לאחר שחרדי תושב העיר בני ברק פנה לעורך העיתון בבקשה שיפרסם התנצלות ומשזה לא נענה לבקשתו, העביר פנייה למועצת העיתונות וזו פנתה לעיתון.

בפתח המכתב לעורך העיתון כתב המתלונן: "לצערי הרב ולדאבוני בחרת לתלות את האשם "בהתנהלות הפרועה של הציבור החקדי באירועים המוניים". קראתי ושבתי לעיין בכותרות כדי להאמין כי כך עלתה עוולה במקלדתך, עוד בטרם הסתיימה חקירת המשטרה. בענייו עוד טרם התפנו בני המשפחה לבכות אחר יקיריהם הזדרזת להאשין את מגזרי בטענה רעה משוללת מן היסוד, קנטרנית ומשתלחת כי אנחנו בהתנהגותנו הפרועה באירועין המוניים גרסנו למותם של ילדינו".

עוד כתב: "אני משתתף לא אחת באותם אירועים המוניים בהם אתה מייחס התנהגות פרועה מצידנו בני המגזר החרדי, ולא כך הם פני הדברים, הסדר נשמר על כנו באופן יחסי, אנו משתדלים להישמע להוראות הסדרנים וחסים על חיינו כמצווה עלינו ונשמרתם מאוד לנפשותיכם, גם אם ישנם עשבים שוטים המפרים את הסדר ופועלים בפראות אין הם מעידים על הכלל. וכי על כל העדה תקצוף?!", תהה.

בסיום המכתב המתלונן מתח ביקורת על שיקול דעתו של העורך: "אני מאמין בעיתונות הוגנת המסקרת מתוך זכות הציבור לדעת, ואיני מטריח עצמי להעלות על הכתב את תחושותיי כי לרוב הנכתב מסוקר בשוויוניות תוך שמירה על כבודם של בני המגזרים השונים בפסיפס הישראלי המורכב והכה מיוחד. אך בכותרת פוגענית ומכאיבה מעין זו לא נתקלתי ועל כן ראיתי לנכון לקבל את התיחוסתך לשיקול הדעת שהוביל לפרסום זה".

כאמור, בעיתון לא התייחסו לפנייה ובעקבות כך פנה החרדי למועצת העיתונות, צעד שהוביל לבסוף להבהרה מצד מעריב.

ביקשנו את תגובת מערכת העיתון אולם הם בחרו שלא להגיב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר