תיקון החוק לגיוס חרדים

ח"כ לפיד: "הממשלה מנסה להעביר חוק נגד חיילי צה"ל"

יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד כינס חברי כנסת ותקף את התיקון הצפוי של חוק הגיוס כשהוא טוען כי מדובר בחוק נגד חיילי צה"ל. שלח: "אנחנו ניאבק עד שהתרגיל העלוב הזה יתפוגג וייעלם" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ההסתה שוב פה: יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד כינס הבוקר (רביעי) חברי כנסת ממפלגתו ושניים מסיעת 'המחנה הציוני' בכדי לתקוף את הכוונה לתקן את חוק הגיוס.

"שימו לב לתזמון, כוחות הביטחון בכל רחבי מדינת ישראל מתוחים עד הקצה בשביל להגן על כל אזרח ישראלי מטרור הסכינים ודווקא ברגע הזה או בחסות הרגע הזה הממשלה מנסה להעביר חוק נגד חיילי צה"ל", פתח לפיד את דבריו בדמגוגיה, למרות שאין כל קשר בין הדברים.

לדבריו: "המודל של השוויון בנטל הוא לא רק מודל גיוס, הוא מודל של חיים משותפים, של שוויון זכויות וחובות, של העיקרון היסודי הפשוט שאומר שלכולם יש את אותן זכויות ולכולם יש את אותן חובות".

יו"ר 'יש עתיד' פנה לציבור החרדי: "אני אומר מפה לחבריי החרדים זה לא נגדכם, אני כן מבין את הזעם והמצוקה שהייתה שהחוק עבר אבל נדמה לי היום אחרי שאחוזי הגיוס עלו ב-40% , אחרי שהיציאה לעבודה עלתה ב-300% גם חברי החרדים מבינים שאיש לא ניסה לעשות דבר נגדם, אלא היה פה ניסיון שהצליח, זה הכאב הגדול. ניסיון שהצליח ליצור מודל של חיים משותפים, של חובות משותפות, של זכויות משותפות, של איחוד העם במקום פיצול ושסע".

לפיד תקף את הממשלה והעומד בראשה: "שר הביטחון, ראש הממשלה, נפתלי בנט שר החינוך, הם אנשים שהצביעו ארבע פעמים בעד השוויון בנטל. פעם בממשלה ושלוש פעמים בכנסת, הרימו את ידם למען עיקרון והסתכלו אל האומה ואמרו אנחנו מאמינים בו באמונה שלמה בכל ליבנו ומבקשים מאזרחי ישראל להאמין לנו. מה הם אומרים לנו עכשיו? מתי הם שיקרו? אז או הפעם? איפה ההונאה, אז או היום?".

ח"כ עופר שלח, שהיה חבר בוועדה לשוויון בנטל אמר: "אנחנו יוצאים למאבק נגד הכוונה המוצהרת של הממשלה, לכרוך באישור התקציב את שינויו של חוק השוויון בנטל. למה שנתניהו, יעלון ושקד מנסים לעשות אין בסיס חוקי ומוסרי, וכשותפים לחקיקה בכנסת הקודמת הם יודעים זאת היטב".

לדבריו: "אבל בניסיון לעמוד בהסכם הקואליציוני המגונה שלהם עם החרדים הם יפגעו בערך השירות, ישימו ללעג דברים שהם עצמם אמרו והצביעו בעדם רק לפני שנתיים, ויבזו את הסמכות המוסרית של ראש ממשלה, שר ביטחון ושרת משפטים לשלוח חיילים לקרב ולדבר בשם שלטון החוק וערך השוויון. אנחנו ניאבק בהם בכנסת, בתקשורת וברחוב, עד שהתרגיל העלוב הזה יתפוגג וייעלם".

"אנחנו דורשים את האחריות לא מהמפלגות החרדיות, אלא מראש הממשלה, שר הביטחון ושרת המשפטים, המערכות שלהם הן אלו האחראיות על הנושאים האלו. אנו קוראים לכל המפלגות לחבור אלינו למאהל המאבק שיקום החל מיום רביעי הבא" סיים שלח את דבריו.

ח"כ יעקב פרי טען כי "ממשלת ישראל והעומד בראשה מבקשים לכרוך בהצעת תקציב המדינה שעומדת להיות נידונה ולעבור קרוב לוודאי ב 19, 20 לנובמבר החודש. הם מנסים להביא לחיסול קוראים לזה בשלב הזה מילה הרבה יותר מכובסת כמו לשנות את אחד התהליכים הכי חברתיים החשובים ביותר בהיסטוריה של מדינת ישראל - השוויון בנטל. הניסיון הזה אני כבר אומר בתחילת דבריי הוא תולדה של תרבות פוליטית קלוקלת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר