"תעודת עניות"

סוער במליאה: האופוזיציה הפילה חוק של הקואליציה

בתום דיון סוער נדחתה בקריאה טרומית הצע"ח הורים וילדיהם של ח"כ יואב קיש (הליכוד) שזכתה לתמיכת ועדת השרים לענייני חקיקה, ברוב של 42 מתנגדים. חברי האופוזיציה יצאו במחולות. צפו (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות ערוץ הכנסת)

דרמה במליאת הכנסת: בתום דיון סוער נדחתה בקריאה טרומית הצעת חוק הורים וילדיהם של איש הקואליציה - חבר הכנסת יואב קיש (הליכוד), שזכתה לתמיכת ועדת השרים לענייני חקיקה, אך למרות זאת נדחתה במליאה ברוב של 42 מתנגדים ו-41 תומכים בלבד.

לאחר ההפסד אמרה השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל: "זו תעודת עניות לקואליציה וכדאי שתחפשו כבר קואליציה אחרת. תתביישו לכם. ולאופוזיציה אני אומרת, אולי ניצחתם במערכה הזו אבל הצעת החוק הממשלתית בנושא תעבור בכל מקרה".

יוזם ההצעה ח"כ יואב קיש הציג את ההצעה לפני ההצבעה ואמר: "המציאות השתנתה מאז חקיקת החוק, יותר מחמישים שנה חלפו והגיע הזמן לתקן. חשוב לציין שאין הורה עליון, ההורים שווים הם, וכל זאת לטובתו של הילד. הרשויות יצרו פרשנות עצמאית שפוגעת בשוויון ההורי ופוגעת גם בילדים. את חזקת הגיל הרך חייבים לבטל. אני יודע שיש בקואליציה דעות שונות, אנחנו נשב יחד ונפתור אותם. במלחמת המינים כולם מפסידים ואת המחיר משלמים הילדים".

לאורך כל הדיון נשמעו קריאות רבות נגד ההצעה מצידן של חברות כנסת רבות. ח"כ זהבה גלאון אמרה: "די מדהים לשמוע את מי שממונה על השוויון המגדרי, נותנת לגיטימציה לפגיעה בילדים. מי כמוכם יודע שבהצעה הזו אתם נותנים לגיטימציה למתקפה נגד שנים, ומי כמוכם יודע שאין שיוווין במערכת הנישואין ונשים נסחטות והדבר היחיד שנותר להם זו חזקת הגיל הרך. מה שאתם מציעים זה לפגוע גם בנשים וגם בילדים. השופטת שעליה אתה מסתמך כתבה מאמר נגד הצעת החוק שלך, אתה מתעלם לחלוטין מיזה שאין שוויון בין נשים לגברים"

בדברי ההסבר להצעה החוק נכתב: "ענייני הילדים אינם יכולים אפוא להיגזר עוד מזכויות ההורים כאפוטרופוסים טבעיים של ילדיהם, כפי שקובע סעיף 14 לחוק הכשרות המשפטית. על פי התפיסה החדשה מרכז הכובד עובר להכרה בילד כבעל זכויות ייחודיות, לגדול ולהתפתח כאדם עצמאי, דבר שבא לידי ביטוי בפרט בחובה לשתף את הילד בתהליך קבלת החלטות בעניינו. עסקינן אפוא, בשינויים ערכיים ומוסריים משמעותיים – שכוללים גם מעבר טרמינולוגי ממונחי חובות וזכויות הוריות שבחוק הכשרות המשפטית (סעיף 15) למונח אחריות הורית – אשר טומנים בחובם הטמעה של תפיסה נורמטיבית חדשה אודות מהות היחסים בתוך המשפחה כבסיס לכל הסדר משפטי בעניינים שבין ילדים והוריהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר