התפתחות דרמטית

ארה"ב: ייתכן שדאעש פוצץ את המטוס הרוסי

גורמים בקהילת המודיעין האמריקנית טוענים כי סביר מאוד להניח שסיבת התרסקות המטוס הרוסי בסיני היא מטען נפץ שהוטמן במטוס, ככל הנראה על ידי ארגון הטרור הרצחני דאעש (בעולם)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
דגם המטוס שהתרסק (מתוך ynet)

התעלומה סביב התרסקות המטוס הרוסי בחצי האי סיני מתחילה להתפוגג. לאחר שבריטניה טענה כי המטוס התרסק ככל הנראה בגלל מטען נפץ שהוטמן במטוס, ובשל כך עצרה את כל הטיסות של החברות הבריטיות באזור, גורמים בקהילת המודיעין האמריקני מצטרפים וטוענים כי המטוס ככל הנראה הופל על ידי מטען נפץ.

בנוסף, לטענת הגורמים, ארגון הטרור הרצחני דאעש, או שלוחה שלו באזור מצרים, ככל הנראה עומדים מאחורי פיצוץ המטוס. כך דווח הערב (רביעי) ברשת CNN מפי גורם ממשל אמריקני.

כאמור, מוקדם יותר הודיעה בריטניה כי היא חוששת שמטוס הנוסעים הרוסי שהתרסק, הופל על ידי פצצה ועל כן היא משהה את הטיסות לסיני וממנה. מומחי תעופה בריטיים עושים את דרכם לאתר הנופש בשארם א-שייח כדי להעריך את המצב הביטחוני בטרם יורשו טיסות בריטיות לשוב לטוס באזור.

"איננו יכולים לומר באופן חד-משמעי מדוע התרסק המטוס, אך ככל שמגיע עוד מידע אנו מודאגים יותר מכך שייתכן שהמטוס הופל על ידי חומר נפץ" נמסר בהודעה מטעם לשכת ראש הממשלה דיוויד קמרון.

כזכור, מיד לאחר ההתרסקות נטל דאעש אחריות וטען כי אנשיו הפילו את המטוס באמצעות טיל. אלא שכל מומחי התעופה בעולם הכחישו את הדברים וטענו כי אין לארגון טילים המסוגלים ליירט מטוסים בגובה רב. לאחר מכן התפתח קרב גרסאות בין מצרים לרוסיה, כאשר במצרים טענו כי מדובר בתקלה טכנית, בעוד ברוסיה לא שללו את האפשרות כי מדובר באירוע טרור.

לאחר מכן הודיעה ארה"ב כי באופן וודאי ניתן לומר שהמטוס לא הופל באמצעות טיל. כאמור, הערב מתחזקות הערכות כי המטוס פוצץ באמצעות מטען נפץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר