גרפולוגיה: האם יש לכם סיכוי טוב להצליח? הכתב יגלה

מוטיבציה היא מצרך בסיסי בחיינו, המניע אותנו במגוון תחומים, ומספק לנו את היכולת להתמקד במטרה ולהשיג אותה, למרות האתגרים והקשיים. למעשה, הכתב שלנו יכול לחזות את הסיכויים שלנו להצליח. הגרפולוגית תמר פינקלשטיין מאבחנת (גרפולוגיה)

תמר פינקלשטיין | כיכר השבת |
הכתב יכול לחזות את סיכויי ההצלחה שלכם (צילום: shutterstock)

"אדם צריך לרצות. וכאשר אין רצון, צריך לרצות שיהיה רצון. וכאשר גם זה אינו מועיל צריך לרצות ולרצות ולרצות" (ר' שמחה בונים מפשיסחא).

כשאנו אומרים שלפלוני יש "כוח רצון", משמעות הדבר שהוא מניע ומכוון את עצמו להתנהגות מסוימת על ידי גיוס כוחות נפשיים ומשאבים לעבר המטרה שעומדת מולו.

אנשים זקוקים לכוח-רצון, או מוטיבציה, במגוון תחומי החיים. למשל, בכניסה לתכנית הרזיה עקבית שתניב תוצאות, בנכונות להקשיב, ללמוד ולשנן חומר לימודים כדי לעמוד בהצלחה בבחינה, בהליכה יום יום לעבודה, למרות הקושי או חוסר הסיפוק כדי להביא פרנסה הביתה, ועוד.

"כוח הרצון" הוא מצרך בסיסי בחיינו שאת קיומו יכול גרפולוג מקצועי לאבחן בכתב היד.

כך מזהים "מוטיבציה" בכתב היד

ניתן לזהות מוטיבציה במגוון סוגי כתבים, על ידי צירופים שונים של סימנים גרפולוגים המאפיינים אותה. לפניכם דוגמה לכתב יד בו מזהים בקלות כוח רצון שמביא להתמדה והיצמדות לשגרה, מבלי שהכותב נותן להשפעות של מצבי רוח משתנים לשבש את פעילותו.

כתב היד בעל סדירות גבוהה בזוית הכתיבה, בגודל האותיות ובצורתן, כתיבה בלחץ בינוני עד חזק, שורות ישרות.

מוטיבציה רפויה

לעומת זאת, הנה דוגמה לכתב יד נוסף המגלה כי לפנינו כותבת בעלת אופי פאסיבי, ללא מטרות מוגדרות, הנעדרת נכונות לפעולה ולעשייה.

כתב יד רפוי, מרושל ולא קריא. לא מאורגן, לחץ חלש ולא סדיר, ותנועת כתיבה נגררת.

חשוב לזכור כי כוח רצון הוא כוח עוצמתי המסוגל להתעלות מעל לחומר ולמגבלות פיזיות, ולהוביל את האדם לתוצאות מפתיעות ומרחיקות לכת. בעזרת כוח הרצון מצליחים אנשים החיים בינינו לנגן במקצועיות מופלאה עם ידיים גדומות, להשתתף בתחרויות ספורט ללא רגליים - ואף לנצח!

נלמד מהם על הכוחות הגלומים בכל אחד מאיתנו, ולעולם לא נתייאש. בהצלחה!

>> לכל הטורים של תמר פינקלשטיין על גרפולוגיה ופענוח ציורים

תמר פינקלשטיין - גרפולוגית מוסמכת מטעם האגודה לגרפולוגיה מדעית בישראל. מרצה ויועצת על פי איבחון כתב-יד וציורים. טל': 052-801-2031 | tamarf.grapho@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר