ברבנות מזהירים

"הרבנים ריסקין וסתיו מנסים לפגוע בממסד ההלכתי בארה"ב"

גורמים ברבנות תוקפים את הר' שלמה ריסקין לאחר שכינה החלטה של איגוד הרבנים האורתודוקסים שלא למנות נשים לרבנות כ"אומללה ופוליטית". גם חברו הר' דוד סתיו מעורר סערה (חרדים, חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרבנים ריסקין וסתיו (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)

לאחר שבתחילת השבוע פרסמה אגודת הרבנים האורתדוקסים הגדולה בארה"ב ה-"R.C.A" הנחייה לקהילות שלא למנות נשים לתפקידי רבנות הקהילות, תוקף הרב שלמה ריסקין, רבה של המועצה המקומית אפרת ושותפו של הרב דוד סתיו את הארגון.

בראיון לעיתון "הג'רוזלם פוסט" קובע ריסקין כי ההחלטה שנתקבלה על ידי ראשי התאגדות הרבנים שלא למנות נשים היא החלטה "אומללה" ומביע את דעתו כי היא התקבלה "מטעמים פוליטיים יותר מאשר מטעמים הלכתיים". יצויין כי ריסקין בעצמו נמנה על חברי איגוד הרבנים והשאלה היא האם הדברים יובילו להיפרדות שלו מהגוף.

במקביל, לפני מספר ימים פורסם ששותפו, הר' דוד סתיו, אמור להשתתף בקרוב בכנס שמתקיים בארה"ב בבית כנסת המשתייך לקהילה הקונסרבטיבית. "הצעדים הללו מעידים על שינוי מגמה בדרכה ההלכתית של תנועת צהר ושותפיה?" תמה גורם רבני.

בכירים ברבנות: "הדברים החמורים חושפים את הפנים האמיתיות שלהם"

כזכור, בתחילת השבוע פרסמה מועצת גדולי התורה של תנועת אגודת ישראל קול קורא כנגד תנועת "אופן אורתודוקס" (המקבילה ל'צהר' הישראלית), בטענה כי ההתייחסות אליה צריכה להיות כאל גוף רפורמי או קונסרבטיבי.

בכירים ברבנות הראשית אמרו בתגובה לפניית "כיכר השבת": "לאחר שהרבנים ריסקין את סתיו ניסו להחריב בכל דרך את הממסד ההלכתי במדינת ישראל ולא עלתה בידם, כעת הם עוברים לתקוף את הממסד ההלכתי-אורותודקסי בארה"ב".

הגורמים הוסיפו: "הדברים החמורים חושפים את הפנים האמיתיות שלהם, וגם למי שהיה ספק בעניין - כעת הדברים ברורים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר