גל הטרור נמשך

שבת חיי שרה: פיגועי ירי ודריסה באזור חברון, חייל נפצע קשה

בליל שבת נעצר מחבל בן 16 שביצע פיגוע ירי בצומת בין ענון מצפון לחברון ופצע חייל באורח קשה. פיגוע ירי נוסף אירע סמוך למערת המכפלה: "כל המתפללים הוכנסו לתוך המערה" (חדשות, בארץ)

הנשק עמו בוצע הפיגוע בבית ענון (צילום ארכיון: הדס פרוש, פלאש 90)

גל הטרור נמשך גם במהלך שבת "חיי שרה", והתמקד הפעם באזור חברון. חייל צה"ל נפצע קשה בפיגוע ירי בצומת בית ענון מצפון לחברון. זמן קצר קודם לכן נפצעו צעירים מירי ככל הנראה של צלפים סמוך למערת המכפלה. פיגועי הירי, שבוצעו בעזרת רובי סער או צלפים, מהווים עליית מדרגה חמורה מבחינת גורמי ביטחון.

במהלך הלילה, עצרו כוחות של צה"ל ושב"כ את המחבל שביצע את פיגוע הירי בבית ענון, כך הותר לפרסום הערב (שבת). המחבל, בן 16 מבני נעים, תוחקר, הסגיר את הרובה עמו ביצע את הפיגוע והודה בביצוע הירי. הוא הועבר להמשך חקירה בשירות הביטחון הכללי.

בשעות הצהריים של יום שישי ניסתה מחבלת בת 72 לדרוס חיילים מתחת לגשר חלחול מצפון לחברון. היא לא פגעה בחיילים, אולם הם פתחו לעברה באש ומאוחר יותר היא מתה מפצעיה בבית החולים. בבדיקה שנערכה על מכוניתה נמצאה סכין קומנדו.

הפיגועים באזור חברון בוצעו בשבת "חיי שרה", שבת בה נוהגים יהודים רבים לעלות ליישוב היהודי בחברון. השנה, לאור גל הטרור שתקף גם את אזור חברון בשבועות האחרונים, נרשם חשש בקרב מבקרים ביישוב היהודי.

שני בני אדם נפצעו סמוך למערת המכפלה (צילום: יונתו זינדל, פלאש 90)

מרדכי לוי מתנדב באיחוד הצלה סיפר בצאת השבת: "כמידי שנה אני מגיע לשבות בחברון לרגל שבת חיי שרה ואף שמעתי את קולות הירי. תוך שניות ספורות הגעתי לזירה והתחלתי להעניק טיפול רפואי ראשוני לשני הנפגעים שסבלו מפצעי ירי והיו בהכרה מלאה תוך כדי שהצטרפו אלי כוחות רפואה נוספים. לאחר טיפול רפואי ראשוני שקיבלו הנפגעים בזירה הם פונו בניידת טיפול נמרץ לבית החולים שערי צדק בירושלים".

עוד הוסיף לוי וסיפר: "בעקבות האירוע בהוראת כוחות הביטחון הוכנסו כלל המתפללים לתוך המערה עד לאחר תפילת ערבית מחשש לשלומם של המתפללים ולירי נוסף. לאחר האירוע המצער אפשר לציין כי השבת עברה ללא אירועים חריגים למעט אירועי הפרות סדר שהסתיימו ב"ה ללא נפגעים בנפש. המצב הביטחוני המתוח גרם לירידה בהשתתפות המתפללים מכל הארץ כבשנים קודמות אך כמידי שנה אלפי מתפללים שהו בעיר לרגל שבת חיי שרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר