שיעור בעין הסערה

השיעור הועבר ב'קול ברמה', הראשל"צ במכתב: "אין רשות ללא אישורי"

ב'קול ברמה' הפתיעו הערב כשחזרו לשדר את שיעורו השבועי של הראשל"צ הגר"י יוסף ואף הציגו מכתב בחתימתו המאשר זאת, אך לאחר השיעור הרב הוציא מכתב בו אוסר את שידור השיעור (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשל"צ הגר"י יוסף (צילום: כיכר השבת)

המאבק על השיעור השבועי: זה חודשים ארוכים ששיעורו השבועי של הראשל"צ ונשיא בית הדין הגאון רבי יצחק יוסף הנמסר בבית הכנסת 'היזדים' מועבר בשידור חי ברדיו 'מורשת' של 'קול ישראל'.

מי שהיה מעביר במשך תקופה ארוכה את השיעור היה רדיו 'קול ברמה', אך לאחר מתקפה של נשיא המועצת הגאון חכם שלום כהן נגד הרדיו, במהלך השיעור, הוחלט להפסיק את העברת השדור בתחנת הרדיו.

בשבוע שעבר, כפי שפורסם לראשונה ב"כיכר השבת", הודיעו בהנהלת רדיו 'קול חי' כי החל ממוצאי השבת יחל הרדיו להעביר את השיעור השבועי וזאת לבקשת המאזינים.

אלא שהערב, רגעים ספורים לאחר כניסתו של הראלש"צ הגר"י יוסף לבית הכנסת 'היזדים' - הפתיע רדיו 'קול ברמה' בהודעה על הסכם בין הנהלת הרדיו לראשל"צ המאשר להם להעביר את השיעור בשידור חי והציגו מכתב - מלפני כחודש יים - עליו חתם הראשל"צ המאשר את העברת השיעור.

במכתב ששיגר מנכ"ל התחנה אריאל דרעי לראשל"צ נכתב: "הנה ראינו לייקר ולכבוד להעביר את שיעורו השבועי של כבודו בתחנת הרדיו 'קול ברמה' אשר יסודה ומוסדה בקודש על ידי מורינו ורבינו פאר הדור והדרו הרב עובדיה יוסף זצוק"ל, לתועלת ולזכות הרבים המאזינים לרדיו בכל רחבי הארץ, אשר נפשם תאווה לשמוע דבר ה'".

,המכתב שהציגו 'קול ברמה'

דרעי הוסיף וציין, "באנו בכך להסיר דעת המלעיזים והמשטינים ומחרחרי הריב ולהרבות אהבת ישראל ואחדות העם". הגר"י יוסף חתם על המכתב בכתב ידו וכתב: "מאשר".

עם זאת, בהנהלת הרדיו סיפרו כי לאחר חתימת הראשל"צ, הופעלו על לשכתו לחצים מטעם הנהגת ש"ס בבקשה שלא יאפשרו ל'קול ברמה' להעביר את השידור, ולדברי אנשי הרדיו, כפי שהביא נתי טוקר בכתבה בסוף השבוע בדה מרקר, הרב שב ואסר את השידור.

הערב, שעה קלה לאחר השיעור, יצא הראשל"צ הגר"י יוסף במכתב חריף וחד משמעי נגד העברת השיעור זאת מבלי להזכיר את שמה של תחנת 'קול ברמה'.

,מכתבו של הראשל"צ הגר"י יוסף, הערב

במכתב החריף כתב הראשל"צ: "הנני לברך בזה את הנהלת רדיו 'מורשת' וכן את הנהלת רדיו 'קול חי' שמעבירים את השיעור במוצ"ש בלוויין מבית הכנסת היזדים, ובאתי להודיע בזה שאין רשות לאף רדיו לשדר את השיעור ללא אישורי".

"ובלאו הכי שומר נפשו ירחיק עצמו מהאזנה לכלי תקשורת שאינם נשמעים לגדולי ישראל", סיים הראשל"צ את מכתבו והוסיף ברכה להנהלת הערוצים 'קול חי' ו'מורשת'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר