שינוי חוק הגיוס

החרדים הסכימו: הדיון על חוק הגיוס בוועדת חוץ וביטחון יהיה פתוח לתקשורת

הנציגים החרדים הסכימו לדרישת החילונים לקיים את הדיון בוועדת חוץ וביטחון בתיקונים לחוק הגיוס בנוכחות כלי תקשורת ולא בדלתיים סגורות. במקביל, נמשך המשא ומתן מול יו"ר לגבי מועד ההצבעה על התיקונים לחוק בקריאה שנייה ושלישית (חדשות, פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
יו"ר הוועדה צחי הנגבי לצד מאיר פרוש ומשה גפני (צילום: פלאש 90)

חוק הגיוס: ועדת חוץ וביטחון בראשות ח"כ צחי הנגבי (הליכוד) צפויה לדון בשבוע הבא בתיקונים לחוק הגיוס, כדרישת המפלגות החרדיות. הדיון יתקיים לאחר שהכנסת תאשר את החוק בקריאה ראשונה. בכדי להכינה לקריאה שנייה ושלישית צריכה הוועדה להתכנס ולדון בחוק.

רוב דיוני ועדת חוץ וביטחון מתקיימים בדלתיים סגורות לתקשורת ולאורחים, מלבד חברי הכנסת ואנשי הביטחון המוזמנים לדיונים. ל"כיכר השבת" נודע כי חברי הכנסת מהמפלגות החילוניות בקואליציה ביקשו מחברי הכנסת החרדים לקיים את הדיונים בדלתיים פתוחות, בכדי שלא יראה כלפי חוץ שהם מנסים להסתיר את הדיון מעיני הציבור.

הח"כים החרדים התלבטו, כאשר החשש המרכזי היה שגורמים שונים הקוראים לגיוס חרדים ינצלו את נוכחות התקשורת בוועדה ויסיתו נגד תלמידי הישיבות. בסופו של דבר, לאחר הדיונים, החליטו חברי הכנסת החרדים להיעתר לבקשת המפלגות ולהסכים שהדיונים בוועדה יהיו פתוחים.

יצוין, כי הח"כ החרדי היחיד בוועדה הוא מנחם אליעזר מוזס, זאת מאחר ותנועת ש"ס לא דרשה נציג בוועדה עם הרכבת הממשלה.

בתוך כך, בימים אלו נמשך המשא ומתן בין המפלגות החרדיות לח"כ צחי הנגבי, המכהן גם כיו"ר הקואליציה, באשר למועד ההצבעה בקריאה שנייה ושלישית על החוק החדש.

החרדים עדיין מתעקשים כי ההצבעה תיעשה במקביל לתקציב המדינה כפי שהוסכם עם הקמת הממשלה, אך בליכוד מבקשים לדחות את ההצבעה בשבוע בשל לוח זמנים צפוף בהצבעות בכנסת. טרם ברור האם בסופו של דבר החרדים יסכימו להצעת הנגבי לדחות את ההצבעה בצירוף התחייבות מראש הממשלה בנימין נתניהו כי תיקון החוק יעבור. יש מי שמעריך כי יוסכם לדחות, אך הדבר טרם ברור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר