בפעם השנייה

הכלב 'טאז' הריח מטען וסיכל פיגוע בירושלים

3 שבועות אחרי שאיתר מטען במחסום בירושלים, הכלב 'טאז' שוב מנע פיגוע בבירה, כשהצליח להריח מטעני צינור ותחמושת שהוטמנו סמוך לבית המשפט המחוזי בעיר. ואיך הגיע למשטרה? (משטרה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ארז כהן והכלב טאז (צילום: חטיבת דובר המשטרה)

מסכל הפיגועים על ארבע: שלושה שבועות לאחר שאיתר מטען צינור במחסום בירושלים, הכלב טאז סיכל אתמול שוב פיגוע, כשהוביל את בלשי המשטרה ושוטרי מג"ב אל מטעני צינור ונשק שהוטמנו סמוך לבית המשפט המחוזי בעיר.

הכלב התלווה לשוטרים מיחידת הכלבנים של מג"ב בירושלים בראשם רס"מ ארז כהן והוביל את הכוחות לנקודה בה הונח מטען צינור, רובים ותחמושת, למקום הוזעקו חבלני המשטרה שפירקו את המטענים ובכך נמנע בחסדי שמים פיגוע נוסף.

החיפוש החל בשעות הבוקר בסמוך לבית המשפט המחוזי בירושלים, שם מצא הכלב אברה כדורים מנשק קרבינר. הלוחמים המשיכו בחיפושים ומצאו ארבעה מטעני צינור מאולתרים ושני נשקים מסוג קרבינר.

מייד אחרי חשיפת אמצעי הלחימה יצאו הבלשים והלוחמים לעצור אב ובנו ערבים שמתגוררים באזור. הם חשודים כי הטמינו את התחמושת במקום.

ה"אבא" והמפעיל של הכלב טאז, הוא רס"מ ארז כהן, טאז גדל אצלו מאז גיל שלושה שבועות, וכשהגיע לגיל שנה וחודשיים, החליט כהן שהכלב שלו מתאים ליחידת הכלבנים, באופן חריג המשטרה הסכימה לבחון את הכלב ולבסוף לצרף אותו ליחידה.

בראיון ל-ynet אמר כהן: "בעבודה אני מרגיש שליחות עצומה, יחידת הכלבנים פועלת כבר 23 שנה והיא יחידה לוחמת שהמטרה העיקרית היא למצות את יכולתיו המגוונות של הכלב על מנת למנוע איומים הקיימים בשטח".

הוא סיפר על החיפוש המוצלח: "במהלך החיפוש נתתי לטאז להוביל כמו תמיד. להשתמש ביכולות שלו כדי למצוא את האמל״ח המוסתר. טאז הריח משהו חשודולאחר כמה שניות הוביל אותי לעבר מטעני הצינור המאולתרים ומצאנו גם את האמל"ח שהוסתר בבית".

ממשטרת מחוז ירושלים נמסר: "המשטרה פועלת כל העת לסיכול אירועים המסכנים חיי אדם, בכלל המישורים. ממשיכה בפעילות והפריסה המוגברת בכל רחבי העיר למען שלומם וביטחונם של תושבי העיר ומבקריה".

בעקבות הנחת המטענים, הוחלט להגביר באופן משמעותי את מערך האבטחה סביב בית המשפט המחוזי, וזאת לאחר התייעצות שקיים קצין הביטחון עם המשטרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר