חשיפת "כיכר השבת"

משבר מע"מ אפס: גפני נעל את ישיבת ועדת הכספים עד להסכמות בין דרעי לאוצר

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני נעל את ישיבת הוועדה שהייתה אמורה לדון בהצבעות על תקציב המדינה, זאת עד שבמשרד האוצר יגיעו להבנות עם יו"ר ש"ס בנוגע למע"מ אפס (חדשות, פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

חשיפת כיכר השבת: יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני נעל לפני זמן קצר (רביעי) את ישיבת הוועדה שהייתה אמורה לדון בהצבעות על תקציב המדינה, זאת עד שבמשרד האוצר יגיעו להבנות עם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי בנוגע למע"מ אפס על מים וחשמל לשכבות החלשות.

ל"כיכר השבת" נודע כי ח"כ גפני מכנס בשעה זו את סגן שר האוצר יצחק כהן, ח"כ יצחק וקנין וראש אגף התקציבים באוצר בכדי לנסות ולסייע לפתור את המשבר.

גפני אמר לח"כים: "כרגע יש חילוקי דעות בתוך הקואליציה, אני לא מעורב בהם". הוא הסביר: "יש ויכוח לגבי הסכמים שנחתמו בין שתי מפלגות. אף אחד לא מסר לי הודעה רשמית". גפני אמר כי התבקש לדחות את המשך הישיבה לשעה 19:00-20:00 אבל, לדבריו "אי אפשר למשוך את זה יותר".

כפי שחשף הערב "כיכר השבת", יו"ר ש"ס השר אריה דרעי גילה בימים האחרונים כי במשרד האוצר לא מתכוונים לאשר תקציב לתוכנית מע"מ אפס על חשמל ומים לעשירון התחתון. בתגובה, דרעי מאיים בשעות האחרונות בשיחותיו עם ח"כים בש"ס ובכירים בקואליציה כי יפרק את הממשלה במידה והמתווה לא יאושר.

עוד נודע ל"כיכר השבת" כי גורמים שונים האשימו את סגן שר האוצר יצחק כהן, גם הוא מש"ס, כי הוא בין היתר עומד מאחורי עיכוב התקציב שדרעי דורש. בין יו"ר ש"ס לסגן שר האוצר נוצרה מתיחות מסויימת בעקבות הדברים.

בעקבות כך, דרעי זימן ללשכתו את מנכ"ל משרד ראש הממשלה אלי גרונר, מנכ"ל משרד האוצר והממונה על התקציבים ויחד עמם את יצחק כהן, בכדי לשמוע מקרוב האם אכן הוא קשור לעיכוב התקציב ומדוע האוצר לא עומד בהתחייבות.

טרם ברור כיצד המשבר בין האוצר לדרעי יסתיים, אך כאמור - דרעי איים במהלך היום כי אם התקציב לא יתקבל - הוא יפיל את הממשלה, כלשונו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר