לראשונה מההצתה: מתפללים הגיעו בלילה לקבר יוסף

לראשונה מאז הצתת קבר יוסף לפני כשבועים בידי פורעים פלסטינים, מתפללים יהודים נכנסו בלילה להתפלל בציון, בראשות הגאון רבי מרדכי גרוס. "התחושה מעורבת". תיעוד (חדשות בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: דוברות מועצה אזורית שומרון)

מאות מתפללים ובראשם הגאון רבי מרדכי גרוס וקציני צה"ל הגיעו הלילה (חמישי), לקבר יוסף שבשכם, לראשונה מאז הציתו הפלסטינים את המתחם לפני כשבועיים.

במהלך שהותם במתחם המשיכו אנשי שיפוץ ישראלים להשלים את השיפוץ של המקום מתוך מגמה לחדש אותו ולהחזיר עטרה ליושנה. בתחילת השבוע דווח כי דלת הכניסה למתחם נעקרה בידי המשטרה הפלסטינית.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון אמר: "התחושה של ההגעה לכאן היא מעורבת. מצד אחד יש לנו שמחה בלב שהמתפללים חוזרים לקבר יוסף. וגם אנחנו כמועצה אזורית שומרון וגם צה"ל מקיימים את חובתנו כלפי המקום הקדוש הזה להכיל את ההמונים שרוצים להגיע להתפלל, דתיים חילונים חרדים מסורתיים.

"לפני שבוע זכינו לבנות מחדש את המצבה. ולהתחיל בשיפוץ. שהלילה ממשיכים בו שכן לצערי, הברברים של הרשות הפלסטינית עבדו שעות במרץ רב, עם כלים מיוחדים כדי להרוס להשמיד ולשרוף את המקום הזה. יש לנו עוד הרבה מאוד עבודה. לשקם את הנזקים העצומים".

"מצד שני התחושה לא פשוטה. להגיע רק באישון לילה. כמו גנבים למקום שהוא קדוש לעם היהודי. שהוא נכס תרבות והיסטוריה לכל בן אנוש", הוסיף.

ראש המועצה אמר כי הוא מצפה מהממשלה להחזיר את ריבונותה לקבר יוסף "שאפילו לפי הסכמי אוסלו צריכים להיות בשליטה מלאה של מדינת ישראל. אין שום סיבה שדגל ישראל לא יחזור להתנופף כאן. אין שום סיבה שצהל לא יחזור כאן לשליטה מלאה. בטח ובטח לאחר ההרס שאפשרה כאן הרשות הפלסטינית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר