סוף למשבר התקציב עם האוצר?

דרעי מוותר: לא ידרוש מע"מ אפס על חשמל לשכבות החלשות

שר הפריפריה אריה דרעי אמר היום כי ש"ס תתעקש על מע"מ אפס על תחבורה ומים, אך לא הזכיר את הדרישה למע"מ אפס גם על חשמל. בתיאום עם גפני ועדת הכספים תתכנס ביום ראשון (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי (צילום: פלאש 90)

חשיפת "כיכר השבת": לאחר יממה של מתיחות ומשבר בין יו"ר ש"ס אריה דרעי לשר האוצר משה כחלון, בשל סירוב משרד האוצר להעביר תקציב עבור מע"מ אפס על חשמל ומים לשכבות החלשות, נראה כי דרעי נסוג מעט ומוריד את הדרישה על מע"מ אפס על חשמל.

בשיחה שהתקיימה בין יו"ר ש"ס אריה דרעי ליו"ר ועדת הכספים משה גפני, הוחלט כי הוועדה תתכנס ביום ראשון בשעה 10:00 בבוקר, בכדי להצביע על התקציב, מה שאומר כי לכאורה המשבר לקראת סיום.

בהודעה שהוציאה לשכתו של דרעי נאמר, כי דרעי יתעקש על מע"מ אפס על תחבורה ומים, אך בהודעה לא הוזכר נושא החשמל, כפי דרישת דרעי בחודשים האחרונים.

דרעי אמר במהלך ישיבה במשרד הפריפריה: "אם מע"מ אפס על שני מוצרי יסוד אלה לא יקויים, תתנגד ש"ס לתקציב המדינה", גם בדבריו לא הזכיר דרעי את הדרישה בנוגע לחשמל.

לדבריו, "הבטחתי מע"מ אפס על מוצרי יסוד וההבטחה תקויים. מע"מ אפס על מוצרי יסוד כמו תחבורה ציבורית ומים יסייעו לשכבות החלשות ויקלו על מאות אלפי משפחות בישראל. אנחנו דורשים שהסיכום עימנו עליו הוחלט עם הקמת הממשלה יקויים".

יצוין כי מדובר בפעם השנה שדרעי נסוג מדרישתו בנושא מע"מ אפס. שכן עם הרכבת הממשלה, וכמובן - בתקופת הבחירות - הוא דרש מע"מ אפס על כל מוצרי היסוד. אך נסוג מהדרישה והודיע כי הגיע למסקנה שמע"מ אפס על כל מוצרי היסוד לא יועיל לחלשים ולכן יצא בדרישה על מע"מ אפס על חשמל מים לשכבות החלשות ותחבורה ציבורית.

כזכור, לפני כחודשיים החרימו השרים דרעי ואזולאי את ישיבת המשמלה בשל אי הכנסת מע"מ אפס על חשמל מים ותחבורה, אך כנראה - כעת דרעי נסוג מהדרישה על מע"מ אפס לחשמל עבור השכבות החלשות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר