28 חודשי מאסר וקנס של 200 אלף שקל לעבריין המס משה תשובה

איש העסקים הורשע במסגרת הסדר טיעון בקבלת דבר במרמה והוצאת חשבוניות פיקטיביות בסך עשרות מיליוני שקלים, במטרה להתחמק מתשלום מס. השופט הדגיש את חומרת מעשיו של תשובה, שנמלט לארה"ב ונעצר עם שובו לארץ בשנה שעברה (משפט)

עו"ד ירון אבני | כיכר השבת |
(שאטרסטוק)

ל פי כתב האישום שהוגש לבית משפט השלום ברמלה בשנת 2011, תשובה, איש עסקים בתחום הדלק והאנרגיה, מכר ללקוחותיו סולר מהול בחומר אחר בהיקפים גדולים, ובכך הגדיל את רווחיו מלקוחות תמימים שחשבו שקנו סולר תקני.

בנוסף, הואשם תשובה בהפצת חשבוניות פיקטיביות בסכום של עשרות מיליוני שקלים, במטרה לסייע לאחרים ולעצמו להתחמק מתשלום מע"מ של כ-3.1 מיליון שקל.

בשנת 2012 ברח תשובה מהארץ לארה"ב, וכעבור שנתיים נעצר בנתב"ג עם חזרתו. במסגרת הסדר טיעון, בו הסכימה המדינה להגביל את עונשו עד ל-38 חודשי מאסר, הודה תשובה במעשים המיוחסים לו.

המדינה תבעה מבית המשפט לנקוט ב"יד קשה" נגד תשובה, אותו הגדירה כ"נאשם מניפולטיבי ומתוחכם", שפעל באופן שיטתי במטרה לקבל סכומי כסף גדולים לכיסו על חשבון המדינה.

לדבריה, מעשיו של תשובה גרמו לקופת המדינה נזק בסך כ-23 מיליון שקל, שלא תוקן על ידי הנאשם.

מנגד, הביע תשובה חרטה על מעשיו, וסיפר כיצד נקלע לחיים בתנאים בלתי אפשריים תחת סחיטה ואיומים, כתוצאה מהלוואות שנטל מגורמים שליליים.

כמו כן, סיפר תשובה על המשבר בחיי הנישואין שלו, וכיצד נאלץ לברוח מהארץ בעקבות לחצים מהשוק האפור.

לטענתו של תשובה, במשך חצי שנה הוא עבר עבר הליך טיפולי אינטנסיבי ועושה מאמצים להחזיר את חובותיו הרבים. בנוסף, ביקש להתחשב במצבה הכלכלי הקשה של משפחתו, ובכך שהתחתן בשנית ומצפה כיום לילד.

לסיכום דבריו, ציין תשובה כי בהחלטות קודמות גבתה ממנו המדינה סכום של 200 אלף שקל, וביקש כי יוטל עליו עונש מאסר של שמונה חודשים, בניכוי ארבעה חודשים וחצי בהם שהה במעצר.

לא ניסה לתקן את הנזק

סגן הנשיאה השופט ד"ר עמי קובו הבהיר כי לשם קביעת עונשו של תשובה, יש להתייחס לכל עבירות המס שביצע כאירוע אחד, שנוצר, בין היתר, כדי "לכסות" על אירוע אחר - פעולת מהילת הדלק.

"עבירות המס פוגעות באופן ישיר בקופת המדינה, כך שהכנסות המדינה כתוצאה מגביית מיסים קטנות. עקב כך, סך כל השירותים שהמדינה יכולה להעניק לכל תושב קטן, ונטל המס אשר מוטל על הציבור אשר משלם את מסיו כחוק גדל", כתב השופט.

השופט הדגיש את חומרת מעשיו של תשובה שביצע את עבירות המס במשך תקופה ארוכה, כאשר חלק מהעבירות בוצעו לאחר שכבר נחקר בפרשה.

למרות טיעוניו, התרשם השופט כי תשובה לא באמת התאמץ לתיקון הנזק שגרמו מעשיו למדינה, ובתוך כך ציין שמדובר באדם בעל עבר פלילי, שאף הורשע באחרונה בעבירות של הפרת הוראה חוקית וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

מכאן, הגיע השופט למסקנה לפיה יש לגזור על תשובה עונש מאסר בפועל לתקופה ממושכת לשם הרתעת הציבור, וקנס כספי משמעותי, בהתחשב בכך שביצע את מעשיו מבצע כסף.

לבסוף, הטיל השופט על תשובה 28 חודשי מאסר בפועל, בניכוי ימי מעצרו, 18 חודשי מאסר על תנאי והורה לו להתייצב בחודש הבא לריצוי העונש. כמו כן, הוטל על תשובה קנס כספי בסך 200 אלף שקל.

  • ב"כ התובעת: עו"ד רוני אריאל
  • ב"כ הנתבע: עו"ד חן פולגר לוי

לפסק הדין לחצו כאן

הכותב: עו"ד ירון אבני עוסק במיסוי פלילי

לעורך דין מיסוי פלילי • אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

* הכותב לא ייצג בתיק

* המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר