#נישתי: המדריך לצייצן החרדי המתחיל בטוויטר

צאו מהביצה, בנו לכם פיד ולמדו את השפה: נחמיה רוזנפלד שמע יותר מדי "טוויטר? אני לא מבין מה הולך שם", והחליט לכתוב עבורכם את המדריך לצייצן החרדי המתחיל (אינטרנט, מדריכים)

נחמיה רוזנפלד | כיכר השבת |
ברוכים הבאים לטוויטר (צילום: שאטרסטוק)

שטף צילומי המסך של ציוצים בקבוצות הווטסאפ, גורמים לכך שהרבה חברים שואלים אותי "אז מה זה הטוויטר הזה?" וגם אמירות כמו "אני בכלל לא מבין מה הולך שם", אני שומע אחת ליומיים. כדי להקל עליכם ועלי (הנה משהו ראשון על צייצנים: הם לא אוהבים חפירות), מוגש כאן מדריך ראשוני לצייצן החרדי המתחיל. זה יקח יותר מ-140 תווים, אבל אני אשתדל לתמצת. המדריך שלפניך לא כולל מונחי יסוד, כי את זה תמצא בכל מדריך אחר (למשל המדריך הבסיסי המצויין הזה). מה כן יש במדריך? כללים שיעזרו לך להתחבר לטוויטר, להשיג כמות עוקבים וליהנות מהקהילה הזאת.

אם אתה עוד חשבון טוויטר חרדי שנוצר רק כדי לעקוב, לצלמסך ולשלוח לקבוצות ווטסאפ, המדריך הזה לא בשבילך. אתה עושה את מה שאתה יודע הכי טוב, תמשיך להסתתר.

יותר גרוע מפייסבוק – דרשנים בשקל אוהבים להאשים בפייסבוק את כל חוליי הדור הזה ובעיות שלום בית שקיימות במגזר – וזה נכון, אבל טוויטר הרבה יותר גרוע והרבה יותר מלוכלך. כללי הצנזורה של פייסבוק נוקשים מאוד ביחס לכללי הצנזורה הלא קיימים של טוויטר. תמונות ותכנים לא צנועים בעליל, נמצאים במרחק צייצן וחצי עד שניים ממך. תדע לאן אתה נכנס ומראש תשים גבולות לעצמך.

צא מן הביצה – פתחת יוזר? ברוך הבא – עכשיו תחליף את האווטאר ואל תשאר ביצה. לא נעים לעקוב אחרי ביצה, לא נעים להתדיין עם ביצה. בחר תמונה טובה שלך, שהצייצנים האחרים ידעו מי הצייצן שמולם. החלטת לא לחשוף את הפנים היפות שלך קבל עם ופיד? שים אווטאר שמאפיין אותך ויתן לצייצנים אחרים אינדיקציה קלה עליך.

צאו מן הביצה, תחליפו אווטאר (צילום מסך, טוויטר)

בנה לך פיד - עד שתתחיל לראות אינטראקציות בטוויטר, מלא לך את הפיד בצייצנים לפי תחומי העניין שלך, יש לך אופציה למצוא רשימות מעקב מעניינות. מעקב אחרי צייצנים, יביא לך את העוקבים הראשונים, בנוסף לאנשי הקשר שלך שקיבלו הודעה מטוויטר על הצטרפותך לקהילת הצייצנים

צייץ – אז מה עושים כאן? מצייצים. שתף את הפיד בכל העולה על רוחך. תשתדל לבנות לך אישיות ותחומי עניין גם בציוצים. אין כלל שאומר מה לצייץ ומה לא, הכל תלוי בך ובאופי הצייצן שאתה רוצה להביא לפיד. רק אל תשכח לצייץ. הציוצים, הם הדרך הטובה ביותר להגיע לעוקבים חדשים.

תלמד את השפה – טוויטר זה לא פייסבוק עם הגבלה של מספר התווים. לטוויטר יש שפה ייחודית, כמה שתלמד אותה מהר יותר, תהנה יותר מהציוצים, מהחוויה, מהקהילה ומהעוקבים החדשים שלך.

שונה מפייסבוק גם בשפה הייחודית ולא רק בהגבלת התווים (צילום: שאטרסטוק)

אל תציק – נכון שחשוב לך מאוד להרביץ את משנתך באיזה עיתונאי, חילוני, שמאלן, כופר ורשע, טפו, אבל אף אחד לא חייב לך כלום. ברגע שתציק, סביר להניח שתחסם. אם אתה באמת מעוניין בדיון, אתה יכול לשאול ולהגיב בצורה עניינית ומכובדת, ברוב המקרים תקבל התייחסות.

פילפולים, בישיבה! – נכנסת למרתון מינשונים עם צייצן אחר? ראשית, אין מצווה לחפור, שים לב שהדיון לא מיצה את עצמו והוא נמתח רק כי משעמם לך ובא לך להתפלפל. שנית, בדיונים כאלה ממונשנים עוד צייצנים. אם ממש חשוב לך להמשיך את הדיון, תמנשן רק את הצייצן איתו אתה מתפלפל ותסיר את שאר הצייצנים, זה מטריד.

הכר את סביבתך – היכרות עם צייצנים חדשים, תחשוף אותך לצייצנים ותחומי עניין נוספים. ההיכרות תסייע לך להחליט לפני שאתה מצייץ בדיחה/תגובה/תוכחה, אם הציוץ רלוונטי לצייצן מולך. כך למשל, אם נחשפת לציוץ שנוגד את השקפת עולמך (כן, כן, גם אם הפיד שלך מורכב מ100% צייצנים חרדים, אתה עלול להיחשף לציוצים כאלה), תוכל להחליט האם להתייחס לציוץ, לתקוף את הצייצן, או להגיב.

קח בחשבון שלא כולם יבינו את הציניות המתחכמת שלך (צילום: שאטרסטוק)

ציניות, כן או לא? – הטוויטר היא פלטפורמה מאוד סרקסטית, אבל האם זה נכון להגיב תמיד בציניות? צייצנים שלא מכירים אותך, עלולים שלא להבין את הציניות המתוחכמת למדי שלך.

עכשיו, כשכבר הבנתם פחות או יותר איך מתנהגים, תתחילו לצייץ, לפברט, לרטווט למנשן ולשלוח צילומי מסך מציוצים של "עיתונאים ושדרנים בכירים". אם ימאס לכם, אתם יכולים לחזור לפייסבוק ולשרוף שם את הזמן והחיים שלכם.

@NeRosenfeld בטוויטר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר