האדום האדום הזה: סערת הבשר המסוכן בפרשת השבוע

כשברקע הכותרות זועקות על סכנת הבשר המעובד, מעניין להתמקד בסיפור המרכזי בפרשתנו, מכירת הבכורה של עשיו ליעקב, שהתרחש כולו סביב סיר אוכל • כיצד הרגלי האכילה שלנו משפיעים על חיינו ומדוע כדאי להתרחק מדיאטות סגפניות (אימון אישי)

דניאלה גולן | כיכר השבת |
דניאלה גולן (צילום: באדיבות המצולמת)

בשבוע שעבר זעקו הכותרות: "אכילת בשר מעובד מסוכנת כמו סיגריות". התגלית המרעישה הזו של משרד הבריאות אודות רכיבים מסרטנים בנקניקים, המבורגרים, בשרים מעושנים ובכלל כל בשר שעבר תהליך עיבוד, היא בעצם חדשות ישנות מאוד בעולם הבריאות המודרני. בכל הקורסים והחוגים להעלאת המודעות לגבי כל מה שאנחנו מכניסים לגוף,הבשר המעובד נחשב לאחת הקטסטרופות הגדולות כבר למעלה מעשור.

הסיפור המרכזי בפרשתנו השבוע, מכירת הבכורה של עשיו ליעקב, התרחש סביב סיר אוכל. הרגלי האכילה שלנו הם פרמטר חשוב במכלול החיים. כל התהליך של עבודה עצמית לבריאות בחשיבה חיובית, התפתחות והעצמה להצליח להוציא לפועל את כוחות הנפש המקסימליים שלנו - עובר דרך הגוף. הגוף והנפש שלובים זה בזה לאורך כל הדרך, וכדי לממש את היכולות הנפשיות, גם הכלי - הגוף - צריך להיות מוכן.

שינויי התזונה לא צריכים להיות קיצוניים. באמצעות שימת לב לכמה נקודות בבריאות אפשר להגיע למהפך בחיים. אגב, למרות הבהלה בעניין הבשר יש לציין שהחומרים המסוכנים הם בנקניקים, מעושנים ובשרים מעובדים ומהם כדאי להתרחק. היהדות היא בעד אכילת בשר, התורה אינה צמחונית, פשוט הקפידו לרכוש בשר טרי שלא עבר תהליכי עיבוד תעשייתיים. בחו"ל התוודעתי לעובדה המדהימה שנהיה פופולרי בעולם הגויי להשתמש בבשרים כשרים, כי גילו שתהליך ההכשרה וההמלחה גורמים לבשר להיות בריא יותר.

חלק חשוב נוסף בדרך הזו הוא המים. המים הם מאתני הטבע וטמון בהם כוח אדיר. שתיית מים במשך היום בחשיבות עליונה לאיזון הגוף והנפש, זה גם הפתרון האמיתי לאסתטיקה ויופי של עור הפנים. הימנעו מקפאין, הקפה גונב את המים מהגוף. קשה לכם בלי קפה? לפחות הורידו בכמויות.

נזיד העדשים האדום שהכין יעקב, ובאמצעותו קנה את הבכורה, מראה כי האוכל הוא מפתח גם ללב ולמצב רוח טוב. אין טעם להסתגף בדיאטות, כשאדם אוכל מזון בריא ומסודר הוא מרגיש טוב שמח ביותר הוא גם יתפקד טוב יותר בחברה בעבודה.

הכותבת מנהלת מדרשת אור חיה בירושלים ומנכ"לית חברת L.A. FACE

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר