מחתונה לאבל

אלפים ליוו את יעקב ונתנאל ליטמן שנרצחו סמוך לעתניאל

אלפי בני אדם ליוו הלילה למנוחות את יעקב ונתנאל ליטמן שנרצחו בפיגוע הירי ליד עתניאל בדרך לשבת חתן של בת נוספת. הכלה פרצה בבכי מחריד כשהגופות הובאו למקום. צפו בתמונות (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
ההלוויה, הערב. בקטן: נתנאל והרב יעקב ליטמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מחתונה לאבל: אלפי בני אדם ליוו הלילה (מוצ"ש) למנוחות בירושלים את הרב יעקב ליטמן ובנו נתנאל הי"ד שנרצחו בפיגוע הירי ביום שישי סמוך לעתניאל בדרכם לשבת חתן של הבת שהייתה אמורה להתחתן השבוע. הכלה פרצה בבכי מחריד כשגופות הנרצחים הובאו למקום, ואף עין לא נותרה יבשה.

בהלוויה השתתפו ראש העיר ירושלים ניר ברקת, נשיא המדינה ראובן ריבלין והרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו. נשיא המדינה ספג הערות מהקהל בעת שספד לאב ולבן. אולם הספיק לשאת דברים קצרים. "רצית ללמוד רפואה, נתנאל, להמשיך להציל חיים. הר חברון, ערש ההתיישבות היהודית, גבה רבים וטובים מבנינו אך אין בכך להחליש אותנו".

(יונתן זינדל, פלאש 90)
(יונתן זינדל, פלאש 90)

"כמה פשטות וכמה עוצמה יש במי שבוחר ללמד תינוקות של בית רבן, ילדי כיתה א'" אמר הנשיא על הרב יעקב הי"ד, "איזה תחושת שליחות, איזו מסירות, איזו מחויבות עמוקה, אהבה ואמונה".

"אינני מבדיל בין טרור לטרור" הוסיף ריבלין בהתייחסו למתקפת הטרור בפריז, "מראות המוות בפריז ובחברון, בירושלים ובניו יורק. עלינו להיאבק מאבק מר מול הרוצחים בדם קר. לא נחיה על חרבנו, נחיה עם חרבנו ונוביל את המאבק בטרור".

(יונתן זינדל, פלאש 90)
(יונתן זינדל, פלאש 90)
(יונתן זינדל, פלאש 90)

הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו אמר בהספד שנשא בהר המנוחות: "מחתונה הפך לאבל. אנחנו עומדים כאן לפני כל העולם ואומרים לכם - אתם מנסים לפגוע, לירות ורוצחים אבל זה לא יעזור. יהיו עוד יעקבים ונתנאלים. איפה הרחמים על הכלה?".

רבו של יעקב ליטמן, הרב דב ליאור, אמר: "זהו אסון שפוגע בכלל ישראל. המחבלים רוצים לפגוע כדי שנעזוב את הארץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר