סוף המשבר

הממשלה החליטה: דרעי וכחלון יישמו את מע"מ אפס

הממשלה הסמיכה את כחלון ודרעי ליישם את מע"מ אפס לתחבורה ציבורית לכלל הציבור ומע"מ אפס על מים וחשמל לשכבות החלשות. ל"כיכר השבת" נודע כי מע"מ אפס יובא כחקיקה ולא כהחלטת ממשלה (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר אריה דרעי (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

סוף למשבר: הממשלה הסמיכה את שר האוצר משה כחלון ושר הפריפריה אריה דרעי ליישם את החלטת הממשלה על מע"מ אפס לתחבורה ציבורית לכלל הציבור ומע"מ אפס על מים וחשמל לשכבות החלשות.

בהחלטת הממשלה נאמר כי "הממשלה מסמיכה את שר האוצר ואת השר לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל, ליישם את החלטת הממשלה מס' 413 מיום 5.8.2015, בדבר יישום ההסכם הקואליציוני עם מפלגת ש"ס לעניין מימון הפחתת מע"מ אפס לתחבורה ציבורית, מים וחשמל למיעוטי יכולת, באופן המיטבי ביותר עד לתאריך 1.1.16".

החלטת הממשלה בעצם קובעת כי עד סוף השנה האזרחית התוכנית תיושם ותצא אל הפועל, זאת מאחר ומשרד האוצר יצטרך לבנות מנגנון בכדי להגיע לצרכני המים והחשמל מהשכבות החלשות ולהעניק להם את הפטור ממע"מ, זאת כאשר בתחבורה הציבורית יהיה מע"מ אפס לכולם.

ל"כיכר השבת" נודע כי דרעי דרש וקיבל התחייבות שמע"מ אפס על חשמל מים למעוטי יכולת ותחבורה ציבורית לכל הציבור לא יהיה כהחלטת ממשלה אלא כחוק שיחוקק בשם מע"מ אפס.

כעת נצטרך להמתין ולראות האם המהלך אכן יצא אל הפועל או שמא מדובר בעוד מריחה והקמת ועדה שתימשך זמן רב.

השר דרעי אמר לאחר אישור ההחלטה: "אני שמח שההחלטה התקבלה. הבטחתי ואני מקיים. הבטחתי מע"מ אפס על מוצרי יסוד והמוצרים הללו הם מוצרי יסוד בסיסיים ביותר. ההחלטה תטיב בעיקר עם האוכלוסיות החלשות ועם אלה שאנחנו חייבים לעזור להם. אני רוצה להודות לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר האוצר משה כחלון על התמיכה בהחלטה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר