הרצח ליד עתניאל

האלמנה משחזרת: "הבת צעקה למחבל 'לא' והוא ברח". צפו

נועה ליטמן, שאיבדה ביום שישי את בעלה הרב יעקב ובנה נתנאל הי"ד בפיגוע רצחני, שיחזרה את רגעי האימה: "המחבל פתח את הדלת, מוריה צעקה 'לא'. כנראה היה לו מעצור והוא ברח" (בארץ)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילום תמונה ראשית: יונתן זינדל, פלאש 90)

נועה ליטמן, שאיבדה ביום שישי האחרון את בעלה הרב יעקב ליטמן הי"ד, ואת בנה נתנאל הי"ד, שחזרה את רגעי האימה כאשר המחבל הנתעב פתח באש לעבר רכבם, ועל הרגע בו החליטו אנשי הסהר האדום שלא להגיש עזרה לפצועים.

"יצאנו לשבת חתן של הבת שלי למיתר" סיפרה האלמנה. "עברנו את בית חגי ועתניאל. לא ראינו שום רכב צבאי בדרך. פנינו בכביש וירו עלינו מנטר יריות. בעלי נהרג במקום. הבן הגדול יצא מהרכב בשביל להתקשר וירו גם עליו".

הלווית הנרצחים, אמש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לדבריה, "הבן הנוסף התקשר למוקד. עבר רכב של הסהר האדום. הם יצאו מהרכב ודביר שלנו ביקש עזרה. הוא אמר 'יש לנו פצועים, תעזרו לנו'. הם אמרו לו 'תתקשר ל-101 למד"א', חזרו לרכב ונסעו משם".

האלמנה הוסיפה: "המחבל פתח את הדלת, ומוריה הרימה טיפה את הראש וצעקה 'לא, לא'. כנראה היה לו מעצור בנשק והוא ברח. דביר אמר שאחד מאנשי הסהר האדום יצא ואמר לו תתקשר למד"א. בזה הסתיים העניין והם נסעו".

"אני כל הזמן שכבתי על הרצפה אז לא בדיוק ראיתי מה קורה. הבנתי מיד שיעקב נהרג. אחר כך שמעתי שקט מנתנאל והבנתי גם. רציתי לדעת מה קורה עם האחרים, אז צעקתי לבדוק שהשאר עדיין חיים. 'דביר אתה שומע אותי? תענה לי'. הם ענו לי אז לפחות ידעתי מי חי".

בנה, דביר, שראה אל מול עיניו את הרצח האכזרי של אביו ואחיו, שחזר אף הוא את האירוע, זאת כאשר אמו מקשיבה ומתייפחת מהצד. "עברנו את העיקול, אני זוכר רכב עומד ולפניו עומד מחבל עם רובה. הוא נתן זינוק לאמצע הכביש, וירה" סיפר.

"מהמטח הזה אבא נהרג. נתנאל נעצר ומיד אמר לי 'דביר, תתקשר לביטחון', כי הטלפון היה אצלי. הוא הביא לי אותו בתחילת הנסיעה והסביר לי איך מתקשרים לביטחון בזמן חירום. לא הצלחתי להתקשר, ואז הייתה העצירה הפתאומית הזאת.

"הפלאפון נפל לי ולא הצלחתי להדליק אותו. נתנאל צעק לי 'דביר תעביר לי את הטלפון שלי עכשיו', ותוך כדי הוא נתן לנו הוראות, "כולם להתכופף" ובדק אם כולם בסדר. הוא לקח את הפלאפון. סובבתי את הראש וראיתי את אבא. אמרתי לנתנאל 'תעזוב את הפלאפון, תציל את אבא'".

דביר הוסיף, "נתנאל התקשר ואמר 'ירו עלינו, יש לנו הרוג אחד'. תוך כדי אני מתכופף ושומע יריות. לקח לי זמן להבין שנתנאל הפסיק לדבר. הרמתי את הראש, וראיתי את נתנאל מוטל על המושב שלו. לא ידעתי אם הוא חי או מת. מצאתי את הפלאפון שלו על הרצפה. התקשרתי לביטחון. הסברתי איפה אנחנו".

דביר סיפר על הרגע בו אנשי הסהר האדום החליטו שלא להעניק להם עזרה: "ראיתי מיניבוס עם פס אדום. זה היה אמבולנס של הסהר האדום. הוא נעצר מאחורינו. אחד מהם ירד מהרכב, הסתכל עליי, אמר לי להתקשר 101 והלך. התקשרתי שוב ל-101. הסהר האדום עזבו ואז הגיעו אמבולנסים שלנו".

"רק אחד מהם ירד, בלי כלום. הסתכל, אמר לי להתקשר ל-101, חזר למושב שלו, ונסע. לא הבנתי מה קרה. אני לא זכרתי את הקטע של פתיחת הדלת. אני ישבתי במושב הקדמי, יחד עם נתנאל שנהג ואבא שישב על ידו, ביני לבינו. לא יודע איך לא נפגעתי".

על כך שתפסו את המחבל מהר אמר דביר: "אם הוא נתפס, נכנס לכלא ויוצא בעסקה, אז זה לא שווה. בטח אם הוא רוצח אחר כך עוד אנשים". האם הוסיפה: "זה שמוריה זיהתה אותו זה מדהים. באמצע שבת הגיעו מהשב"כ והראו לה תמונות והיא זיהתה את המחבל. חייבים לעשות איתו משהו, אחרת זה לא שווה כלום".

מוקדם יותר הערב הותר לפרסום כי המחבל הוא שאדי אחמד מטאוע, בן 28, נשוי פלוס 2, תושב העיר חברון, המזוהה עם ארגון הטרור הג'יהאד אסלאמי. מהשב"כ נמסר כי "החשוד נעצר בביתו בעקבות דיווח שמסר אביו (עת הגיע למחסום צבאי), אודות כך שבנו הוא זה אשר ביצע את הפיגוע.

"מחקירה ראשונית בשב"כ עולה כי המפגע סיפר לאחיו מג'די כי ביצע את פיגוע הירי בדרך לסמוע. האח מג'די מיהר לעדכן את אביו והשניים, שחששו כי בעקבות מעשיו של שאדי ביתם יהרס, החליטו להסגירו לידי ישראל. כאמור, החשוד נעצר בביתו וכבר בחקירתו הראשונית בשב"כ מסר אודות מעורבותו בפיגוע".

עוד נמסר כי "במהלך המעצר נתפס הנשק עימו בוצע הפיגוע וכן הרכב ששימש לביצוע הפיגוע. טרם הובהרה מעורבותם של חשודים נוספים. חקירת הפיגוע נמשכת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר