"אני מאמין שהתוצאה תהיה טובה"

עו"ד אביגדור פלדמן ל"כיכר השבת": "השופטים הקשו על התביעה"

בבית המשפט העליון נערך דיון בערעור שהגיש רבי יאשיהו פינטו על חומרת העונש. פרקליטו עו"ד אביגדור פלדמן אומר ל"כיכר השבת" כי הוא מאמין שהתוצאה תהיה טובה • צפו בווידאו (חרדים)

(צילום: כיכר השבת)

בבית המשפט העליון נערך הבוקר (שני) דיון בערעורו של מנהיג קהילת "שובה ישראל", האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו, על העונש שנגזר עליו במסגרת הסדר הטיעון עם הפרקליטות - 12 חודשי מאסר בפועל.

פרקליטו של הרב, עו"ד אביגדור פלדמן, טען בדיון כי ניתן לגזור על הרב גם עונש מופחת. התביעה מנגד דרשה כי העונש על הרב לא יפחת משנת מאסר. עם זאת, השופטים - מני מזוז, יצחק עמית וצבי זילברטל, ציינו מנגד כי אם אין באפשרותם להפעיל שיקול דעת ולהפחית בעונש אזי אין טעם לדיון.

עו"ד פלדמן טען במהלך הדיון כי "תנ"צ ברכה אינו חסיד שוטה של הרב. הרב לא ניצל את מרותו על ברכה. עובדה שברכה סירב לקבל מהרב תפילין. אם סגלוביץ לא היה שולח את ברכה להקליט את אשת הרב, זה היה נגמר שם".

השופט מני מזוז הקשה: "איזו הדדיות בדיוק יש ביחסים כאלה?" ועו"ד פלדמן השיב: "אוזן קשבת". השופט מזוז התייחס לבקשה להגיש תמלילי עדותו של ברכה כראיות חדשות ואמר: "אתם מנסים לאחוז את המקל משני קצותיו. מצד אחד לעשות הסדר טיעון ומצד שני לרצות לטעון את התיק לגופו".

"חתמתם הסדר, הסכמתם שהמדינה תטען לשנה ואתם לכלום. המשימה היחידה שלכם היא לשכנע שבית המשפט טעה שגזר שנה", הוסיף השופט מזוז.

עו"ד פלדמן תקף את הסדרי הטיעון ואמר כי "הם רעה חולה במשפט הפלילי". לדבריו, הסדרי הטיעון הופכים לסחטנות בידי התביעה מול הנאשמים.

רבי יאשיהו פינטו בצאתו מהדיון מלווה בשירה (צילום: כיכר השבת)

עו"ד אריה פטר, נציג הפרקליטות, אמר בדיון כי "היסוד הנפשי הקובע הוא של המערער. וברכה ז"ל אמר בעצמו שהוא ראה ברב סמכות תורנית גבוהה".

עו"ד פטר הוסיף ואמר כי "אבקש לומר שהמדינה לא מנעה פעם מסנגוריו הקודמים להגיע לחומרים. חברי טוען שלא ניתן להסתיר חומר חקירה מהמערער. אנחנו טוענים שלא זו בלבד שזה לא נכון אלא שבית המשפט הזה נתן החלטות שכך ייעשה. זכות העיון היא הזכות הבסיסית. זכות ההעתקה היא מוגבלת".

בסיום דבריו ציטט עו"ד פטר משפט מספרו של הרב פינטו: "תשובה היא כזו הבוקעת מעומק הלב", ואמר כי זה לא מה שהיה כאן ולכן ביקש מביהמ"ש לדחות את הערעור.

יצוין כי בכל מהלך הדיון הרב היה שקוע בתפילה. במהלך הדיון ביקש הרב מחסידיו לצאת מאולם הדיונים ולקרוא תהילים בחוץ. לאחר מכן ביקשו השופטים מכל הנוכחים לצאת מאחר והדיון עבר לעניינים רפואיים ובכך עבר הדיון להתנהל בדלתיים סגורות. חסידיו של הרב המתינו מחוץ לבית המשפט, קראו פרקי תהילים, ושרו ורקדו ללא הפסקה.

לאחר דיון שנמשך כשעתיים יצא הרב מלווה בעשרות חסידיו ומקורביו שסוככו עליו מפני העיתונאים. מחוץ לבית המשפט המתינו לרב כ-150 מחסידיו וקיבלו אותו בשירה וריקודים.

פרקליטן של הרב, עו"ד אביגדור פלדמן, אמר לאחר הדיון ל"כיכר השבת" כי הוא מרוצה מהדיון וכי השופטים היו קשובים לטענות.

"אמן". החסידים מתפללים להצלחת הרב (צילום: כיכר השבת)

בצאתו מבית המשפט, אמר עו"ד פלדמן: "יהיה בסדר, רק בשורות טובות". אחד הנוכחים שאל: "הקלה אומרים לא יכול להיות חודש חודשיים, או שנה או חצי, זה נכון?". עו"ד פלדמן משיב: "בערך, או שנה או חצי".

שאלנו את עו"ד פלדמן אם יכול להיות שהרב יקבל עבודות שירות חצי שנה? "יכול להיות, יכול להיות", הוא משיב.

יצאת מרוצה מהדיון?

"אני הייתי מרוצה מהדיון", משיב עו"ד פלדמן, "השופטים היו קשובים לטענות, שאלו שאלות שהם ענייניות, גם את התביעה, הקשו על התביעה, אני מאמין שהתוצאה תהיה טובה".

מה זו תוצאה טובה מבחינתך, עבודות שירות?

"לא אומר", משיב עו"ד פלדמן בפנים חתומות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר