מחוץ לחוק

הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית - התאחדות בלתי מותרת

הקבינט המדיני-ביטחוני החליט להכריז על הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית בישראל כהתאחדות בלתי מותרת. הלילה פשטו כוחות הביטחון על 17 עמותות והחרימו מחשבים ומסמכים (אקטואליה)

ראאד סאלח (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

הקבינט המדיני-ביטחוני בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט להכריז על הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית (התנא"ס) בישראל כהתאחדות בלתי מותרת.

בהמשך להחלטת הקבינט חתם שר הביטחון משה (בוגי) יעלון על ההכרזה בהתאם לסמכותו לפי תקנות ההגנה.

משמעות ההכרזה על הפלג כהתאחדות בלתי מותרה היא שכל גוף או אדם שישתייך לארגון זה מכאן ואילך וכל אדם שייתן לארגון שירות או יפעל במסגרתו, יעבור עבירה פלילית ויהיה צפוי לעונש מאסר. בנוסף, ניתן יהיה להחרים כל רכוש השייך לארגון.

הפלג הצפוני של התנואה האסלאמית מוביל בשים האחרונות מסע הסתה שקרי שכותרתו "אל אקצא בסכנה", בו מואשמת ישראל כביכול בכוונתה לפגוע במסגד אל אקצא ולהפר את הסטטוס-קוו.

Read this in english

כחלק מהמקפיין הקים הפלג הצפוני מערך פעילים בשכר (מוראביטון/מוראביטאת) שנועד ליזום פרובוקציות בהר-הבית. פעילות זו הביאה להגברה משמעותית של המתיחות בהר-הבית וחלק ניכר מהפיגועים בעת האחרונה התבצעו על רקע הסתה ותעמולה זו.

בהודעת הקבינט נאמר כי "הוצאת הארגון מחוץ לחוק מהווה צעד חיוני בשמירה על ביטחון הציבור ומניעת פגיעה בנפש".

"הפלג הצפוני בראשות השיח' ראא'ד צלאח הוא תנועת-אחות לארגון הטרור חמאס. התנועות מקיימות שיתוף פעולה הדוק וחשאי. הפלג הצפוני של התנא"ס הוא ארגון בדלני-גזעני אשר אינו מכיר במוסדות מדינת ישראל, שולל את זכות קיומה וקורא להקים במקומה חליפות אסלאמית", מאשימים בממשלה, "התנועה האסלאמית משתייכת לזרם האסלאמיסטי הקיצוני והיא חלק מתנועת "האחים המוסלמים" העולמית. שתי התנועות חולקות תפיסה אידיאולוגית קיצונית ומטרה משותפת – להשמיד את מדינת ישראל".

בקבינט המדיני-ביטחוני מבהירים כי ההחלטה מכוונת נגד הגורמים המניעים והתומכים בפעילות הסתה וגזענות, מערערים את היציבות באזור וגורמים לפגיעה בנפש. "מהלך זה אינו מכוון נגד הציבור הערבי והמוסלמי בישראל, שרובו הגדול שומר על חוקי המדינה ושולל פעילות הסתה וטרור", מדגישים שם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "החלטת הקבינט התקבלה לאחר סדרת דיונים מעמיקים עם כל הגורמים המשפטיים והביטחוניים הרלוונטיים במטרה להפסיק את ההסתה המסוכנת מבית ולמנוע פגיעה בחיי אזרחים חפים מפשע. הממשלה בראשותי תמשיך לפעול ככל שיידרש נגד גילויי הסתה וטרור ובמקביל נמשיך להשקיע משאבים לטובת אזרחי ישראל הערבים והיהודים כאחד".

בעקבות החלטת הקבינט, כאמור, חתם שר הביטחון על צו המכריז על הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית כהתאחדות בלתי מותרת.

בעקבות ההכרזה, ולאחר חתימת שר הביטחון על צו לתפיסת כספים ורכוש של 17 עמותות ומוסדות המשתייכים לתנועה, בוצעה הלילה פעילות נרחבת במסגרתה נמסרו/הודבקו צווי סגירה במשרדיהם של 17 עמותות ומוסדות ברחבי הארץ (אום אל פחם, יפו, נצרת, כפר כנא, טורעאן, באר שבע ורהט), וכן נערכו חיפושים ב-13 מתוכם.

בפעילות השתתפו כוחות של משטרת ישראל ושב"כ, לרבות כוחות של כלל מחוזות המשטרה ובדגש על חוף, צפון, דרום, תל אביב ולהב 433.

במסגרת הפעילות נתפסו חומרים, מחשבים, מדיות, מסמכים וכספים, וכן הוקפאו חשבונות בנק שעל פי החשד שימשו את המוסדות והעמותות במסגרת פעילותה של התנועה כנגד ביטחון המדינה.

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן מסר כי "מדינת ישראל חייבת לשמש דוגמה וראש חץ במאבק נגד האיסלאם הקיצוני אשר את שליחיו ראינו טובחים בחפים מפשע בפריז, ניו יורק, מדריד ובישראל. לתנועה האיסלמית, חמא"ס, דאע"ש וליתר הארגונים - מצע רעיוני משותף שגורם לפיגועים בעולם ולגל הטרור בארץ. הגיע הזמן שנפעיל את כל הכלים שבידי המדינה במלחמה בטרור ובמסיתים שגורמים לו".

צילומים: חטיבת דובר המשטרה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר