גרפולוגיה: כך תדעו אם השידוך הזה מתאים לכם

מלבד הפרטים הטכניים ואילן היוחסין המסתעף, כשמבררים על מועמדים בשידוכים, קשה לקבל תשובה חותכת לשאלות כמו האם הוא חברותי או מתבודד? היא מופנמת או מוחצנת? • הגרפולוגית תמר פינקלשטיין נחלצת לעזרה ומזהה את הטיפוסים השונים דרך הכתב (גרפולוגיה)

תמר פינקלשטיין | כיכר השבת |
אנחנו מתאימים כזוג? (צילום: shutterstock)

"האם הוא בחור שאוהב שקט ופרטיות או שהוא נהנה מרעש והמולה?", "האם היא בחורה שאוהבת ליצור קשרים רבים או שהיא מעדיפה את ה'לבד'"? אלה שאלות שמקובל לשאול כחלק מתהליך הבירור על מועמדים לשידוך. מי הם ה"מופנמים" ומי ה"מוחצנים"? נעמוד מעט על השוני בין הטיפוסים ונראה כיצד ניתן לזהותם דרך הכתב.

המופנם

הטיפוס המופנם מתאפיין, בדרך כלל, במידה זו או אחרת בשמירה על קשר חברתי של אחד על אחד, והעדפת מספר קטן של חברים או קרובים. על פי רוב, השתתפות באירועים חברתיים דורשת ממנו מאמץ רב. הוא נהנה מאורחים, אך לזמן מוגבל. יש לו צורך במרחב אישי, בפינה משלו, ובמקום פרטי לחפציו.

בתוך ה"לבד" שלו מתאפשר לו להתמלא מעולמו הפנימי. לעומת זאת, הוא עלול לחוש מוצף בשעה שהוא נחשף לכמות גדולה מדי של גירויים בסביבתו. בנוסף, הוא אוהב סודיות, נוטה להפנים את רגשותיו ותגובותיו, וזקוק להסתגלות הדרגתית בקצב האישי שלו לשינויים, לתנאים חדשים, ולאנשים חדשים.

כתב יד של אדם מופנם

צירוף סימנים המעיד על מופנמות בכתב זה: תנועה איטית ומאופקת, זווית כתב ישרה, מרווחים גדולים בין מילים ושורות, צורות סגורות, שוליים רחבים מאד מכל הכיוונים.

מדובר בכותבת בעלת אופי שקט ומסודר. היא אוהבת חיי רוגע ושלווה המספקים לה מרחב ופרטיות. היא מרוכזת לא מעט בעולמה הפנימי, ומסתפקת במספר קטן של חברים קרובים. זקוקה לעשות דברים בקצב שלה, ובדרך שבה היא מורגלת, מבלי שיאיצו בה.

המוחצן

בניגוד למופנם, האדם המוחצן מתאפיין בטבע חברותי, ויוזם בקלות קשרים חדשים. הוא מסוגל לארח כמות גדולה של אורחים לעתים קרובות, זקוק לשפע עיסוקים חברתיים ומעדיף עבודות צוות, הוא אינו רגיש כל כך לפרטיותו, ולא פעם מסוגל לפתוח את סגור לבו גם בפני זר.

המוחצן נוטה לשתף כמה שיותר אנשים בשמחות שלו, וגם בעתות צער. פעילויות רבות מעניקות לו חיים, הוא מסוגל ליהנות מ"בלגן", ולא להיות מוטרד מצפיפות ורעש.

כתב יד של אדם מוחצן

צירוף סימנים שמעיד על מוחצנות בכתב זה: כתב בעל זווית ימנית בדרך כלל, מהיר, זורם וכתוב בצורה ספונטנית וקלילה. קיימות אותיות רחבות וכאלו בעלות רוחב משני גדול.

כאן הכותבת בעלת אופי ספונטני ונמרץ, אוהבת לפטפט, משוחחת על עצמה בפתיחות ויוצרת קשרים בקלות.

חשוב לציין כי קיימים סימנים נוספים למופנמות ולמוחצנות, ולכל כתב יש הרכב סימנים הייחודי לו. על פי הסטטיסטיקה, אחוז האנשים המוחצנים מתוך האוכלוסייה עומד על כ-75% לעומת כ-25% מופנמים. ניתן לאבחן דרך כתב יד מי משתייך לכל אחת מהקטגוריות. כמובן, יש גם אמצע ומורכבויות שונות בין שני הקצוות, וגרפולוג מקצועי ידע לברר עד כמה היא או הוא מוחצנים או מופנמים.

המופנם והמוחצן בזוגיות

לפני מספר שנים נחשפתי למקרה של בני זוג שנפגשו למטרת נישואים בתחילת שנות העשרים לחייהם. הבחור היה בן ישיבה בעל אופי שקט, והבחורה הייתה תוססת, בעלת אופי מוחצן במלוא מובן המילה, אשר עסקה במשרה ציבורית וחיה חיים של הרבה "אקשן". הבחורה הייתה מעוניינת להמשיך, אך הבחור "ירד מהרעיון", כיוון שחיפש בחורה הדומה יותר לאופיו.

כעבור חמש עשרה שנים (!!!) של חיפושים וניסיונות כושלים למצוא זיווג מתאים, כששניהם קרבים לגיל ארבעים, ניסה שדכן אחד שהכיר אותם והיה משוכנע בכל זאת, כי קיים פוטנציאל חיובי להתאמה, להפגישם בשנית. הפעם הבחור שינה את כיוון החשיבה שלו כשנוכח לדעת כי נישואים לאשה כזו יכולים להיות דווקא מעניינים ומלאי חיות, והשידוך יצא לדרך ובהצלחה, כשבני הזוג הנרגשים והמרוצים חשו כי השידוך שלהם היה שידוך של "לכתחילה", ולמדו לחיות בהרמוניה למרות ההבדלים.

אז נכון, יש יתרון במציאת בן זוג שדומה כמה שיותר לאופי שלנו. אנחנו מבינים זה את זה טוב יותר וקל יותר להתחבר. אך חשוב לדעת שגם כשקיים פער בין הצדדים, כמו אצל המוחצן והמופנמת ולהיפך. ניתן לפתח זוגיות נפלאה ומפרה יחד, עם השוני, ואולי דווקא בגללו, כששני הצדדים מאזנים אחד את השני, אם רק יודעים לנהל אותם בצורה נכונה.

>> לכל הטורים של תמר פינקלשטיין על גרפולוגיה ופענוח ציורים

תמר פינקלשטיין - גרפולוגית מוסמכת מטעם האגודה לגרפולוגיה מדעית בישראל. מרצה ויועצת על פי איבחון כתב-יד וציורים. טל': 052-801-2031 | tamarf.grapho@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר