המדריך לבחירת פירות חורף

שנה שלימה סבלנו, הפירות בשנת השמיטה היו מתחת לכל ביקורת ושרידיהם עדיין מצויים פה ושם. מדור צרכנות נבונה מביא לכם מדריך מיוחד לבחירה נכונה פירות חורף עסיסיים ומתוקים (צרכנות)

(שאטרסטוק)

שנת השמיטה חלפה לה זה עתה, ואת הפירות הדלוחים והחד גוניים החליפה צבעוניות מבורכת וסוף סוף ניתן לראות פירות ראויים למאכל במגוון מגרה. אם כי, לא הכל ורוד. השאריות משנת השמיטה עדיין מצויות על המדפים, עדיין פה ושם ניתן לראות פירות עצובים במחיר מופקע. בשביל להתמודד עם התופעה, וכדי שתחזרו הביתה עם פירות ראויים לשימוש, מדור צרכנות נבונה מגיש לכם מדריך מיוחד לבחירת פירות חורף.

הדרים: בבחירות פירות הדר אנחנו נוטים לזלזל כי "רוב הפירות בשוק טובים", חבל, כי כמה הנחיות פשוטות-הנכונות לכל פירות ההדר-יביאו לשולחנכם את ההדרים טריים, מתוקים ועסיסיים יותר (או חמוצים יותר אם תרצו בלימון).

ראשית, כדאי לשים לב שגודל הפרי ומשקלו תואמים, כלומר פרי גדול בעל משקל קל נשאר בחנות. הקפידו על צבע בהיר ומלא לא דהויי ובלי כתמים, כמובן שמראה בריא טוב וחלק יעיד על אחסון נאות.

תפוח: תפוחים תבחרו לרוב על פי צורה חיצונית, כמו כל הפירות גם לגבי תפוחים תקף הכלל של "כל הנראה טוב מחברו טעמו טוב הימנו" צבע חזק ומראה שלם ובריא הוא מתכון לתפוח טוב, אבל, שימו לב הימנעו מתפוחים מבריקים יתר על המידה או "חיוורים" ו"עייפים".

אבוקדו: "אבוקדו קונים רך או לא קונים אותו בכלל"? טעות. אם אתם מתכננים לאכול את האבוקדו היום או מחר וודאי שאבוקדו רך הוא בשבילכם, אבל אם אתם קונים כמות לשבוע או לימים מספר, עדיף לקנות את האבוקדו קשה, אחרת אבוקדו רך לאחר יום יומיים משחירים פניו. אם בכל זאת אתם רוצים אוכל ביד ומיד, הכניסו את האבוקדו לשקיות נייר באוויר החדר, כך תאיצו ההתרככות של האבוקדו.

אגס: הזן שמגודל בישראל הוא "ספדונה" זן עסיסי בעל קליפה דקה ומתמסמסת. על הקליפה להיות חלקה ונקייה מכתמים, קשיחות הפרי מלמדת על טריות אבל אם קונים את האגס ל"היום מחר" אפשר וכדאי לקנות אותו רך (לא רך מדי) אבל שוב נקי וחסר כתמים.

בננה: נחזור על הידוע: שחור זה לא דבש זה פשוט רקוב, וסליחה סבתא בקטע הזה העצה שלך לא הייתה מועילה. על הבננה להיות נקייה חלקה וקשיחה בדיוק כמו אגס אם היא ירוקה זה אומר שיקח לה זמן הבשלה ארוך, ההמלצה שלנו לקנות את הבננות כשהן מתחילות להצהיב ולא לקנותן שהן כבר צהובות.

מנגו: בניגוד לדעה הרווחת, צבעו של המנגו אינו אומר דבר מכיוון שקיימים זנים ירוקים לחלוטין. המנגו צריך להיות בשל, בכדי של תאכלו בושר ושיניכם תקהינה, אם העוקץ של המנגו שקוע סימן הוא שהמנגו תפח לגודלו המקסימלי והרי הוא בשל. אם באפשרותכם לראות את צבעו של תוך הפרי ודאו כי הוא צהוב עמוק המעיד על בשלות עמוקה.

אפרסמון: זהו האחרון והחביב עלי, מקורו של האפרסמון מסין, ותתפלאו לשמוע כי האפרסמון הישראלי (זן אמריקאי ששודרג בישראל) נחשב להכי טעים כיום, לא מפתיע אם כן כי הישראלים הם גם שיאני צריכת האפרסמון בעולם. בנוסף לטעם העשיר האפרסמון הוא פרי בריא, טוב למערכת העיכול ומקור עשיר לסיבים תזונתיים ונוגדי חימצון.

כך תבחרו

אפרסמון בוחרים קשה הקפידו על צבע כתום עמוק, ודאו כי הזן אינו מכיל גלעינים כך תדעו שמדובר בזן הישראלי האיכותי, פשוט וקל. בניגוד לפירות אחרים שמקרר עושה להם רע האפרסמון שורד טוב במקרר בין 7-10 ימים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר