צה"ל: 2,700 חרדים התגייסו רק בשנה האחרונה

על רקע הדיון בוועדת חוץ וביטחון בחוק הגיוס החדש, צה"ל מפרסם נתונים על שירות החרדים במהלך השנה האחרונה. ההערכה: 3,200 חרדים יתגייסו בשנה הבאה. בכיר: "החרדים אפקטיבים" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

בעוד חברי ועדת חוץ וביטחון דנו היום (חמישי) בתיקון חוק הגיוס, צה"ל מפרסם נתונים לפיהם המגזר החרדי עומד ביעדי הגיוס שנקבעו בחוק הגיוס המקורי. על פי הנתונים, כיום משרתים בצה"ל 5,000 חרדים, מתוכם 2,700 התגייסו השנה. מדובר בכמעט רבע מהחרדים בשנתון הגיוס הנוכחי.

בצה"ל מעריכים כי בשנה הבאה יתגייסו כ-3,200 חרדים, ובאם הנתון אכן יתממש מדובר יהיה בעלייה נוספת ומשמעותית במספר החרדים המתגייסים לצה"ל.

קצין בכיר בצה"ל התייחס היום לנתוני הגיוס ואמר כי "החרדים אפקטיביים לצבא ועושים עבודה מצוינת, אך צה"ל לא ייפול בלעדיהם. השאלה האמתית נוגעת לשילובם בחברה: 90% מהחרדים המסיימים שירות צבאי משתלבים בלימודים או בתעסוקה".

לדבריו: "אנחנו עומדים ביעדי הגיוס ורוצים לעשות זאת בהסכמה מבלי לשלוח משטרה צבאית לישיבות".

בשל מספר המתגייסים, נבחנת בצה"ל האפשרות להקים פלוגות חרדיות נוספות בחטיבות הלוחמות. אחת האפשרויות עליה הוחלט בימים האחרונים היא הקמת גדוד חרדי בחטיבת הצנחנים. הטירונות הראשונה צפויה להתחיל בחודש אוגוסט בשנה הבאה ותתקיים ככל הנראה באחד הבסיסים של החטיבה בדרום הארץ.

על הקמת הפלוגה החדשה הוחלט לאחר תוכנית גיבוש עליה עבדו בחודשים האחרונים ראש מטה פיקוד המרכז וראש פרויקט שילוב חרדים תת-אלוף עופר וינטר, שפיקד על חטיבת גבעתי ופתח את הגדוד החרדי בה, וכן ראש חטיבת תכנון כוח אדם בזרוע יבשה ערן יניב.

גורם בצה"ל אמר ל"כיכר השבת" כי "הפלוגה המדוברת תהיה בעלת אופי חרדי בדומה לפלוגה החרדית בגבעתי ששם יש חרדים המתגוררים בערים חרדיות ומתנהגים כמו חרדים". לדבריו: "הוחלט לפתוח את חטיבת הצנחנים לחרדים לאחר שהם הוכיחו את פעילותם ומסירותם בשאר הגדודים החרדים. זו פלוגה שתהיה שונה תעסוקתית מגבעתי ונצח יהודה. זו תעסוקה בחירה יותר בכל המובנים".

לחטיבת הצנחנים מתמודדים פי עשרה יותר מתמודדים מאשר היא יכולה לקלוט. רוב המועמדים נושרים בתחילת הדרך בעקבות אימונים קשים אותם עוברים הטירונים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר