אחרי יום דיונים

ועדת חוץ וביטחון אישרה את חוק הגיוס: ביום שני הצבעה במליאה

לאחר יום דיונים ארוך וסוער, ועדת חוץ וביטחון אישרה הערב את תיקון חוק הגיוס, והוא יועבר ביום שני להצבעה בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת כדרישת המפלגות החרדיות (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
ההצבעה על החוק (צילום: כיכר השבת)

תיקון חוק הגיוס: ועדת חוץ וביטחון אישרה הערב (חמישי) את תיקון חוק הגיוס, והוא יועבר ביום שני להצבעה בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת.

תיקון הצעת חוק הגיוס אושר לאחר יום דיונים ארוך וסוער. כבקשתן של המפלגות החרדיות, החוק יעבור ביום שני להצבעה במליאה ויכנס לספר החוקים. איש הליכוד ח"כ יואב קיש שהתנגד להצביע בעד החוק, הוחלף בח"כ יואב בן צור מש"ס, זאת בכדי שלא יוכל להפיל את תיקון החוק.

כזכור, במהלך הדיון אמר נציג משרד הביטחון כי "רוצים להקים צוות בין משרדים שאמור לגבש דרכים לעודד חרדים להתגייס לצה"ל. הצוות הזה צריך לגבש דרכים ליצור דרכים לעמידה ביעדים, הוא יציע אותם לשר הביטחון שיביא זאת לממשלה".

הנציג הוסיף כי במשרד מבקשים "להגביר פיקוח על עולם הישיבות, יהיו יותר ביקורים, לבדוק שבאמת כל מי שרשום נמצא".

יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד נאם בוועדה ואמר: "החרדים יהודים כמונו, שחיים פה כמונו, לא מזמן נדקר בחור ישיבה, האיש שרץ עם הסכין לא שאל אותו לאיזה מגזר הוא משתייך.

לפיד ועופר שלח בדיון (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)

"יש כאן שותפות גורל, ואנחנו צריכים לשאול במה מתבטא השותפות. מה נאמר לילדים שלנו אם מהחדר הזה יוחלט שלא כולם שווים, השאלה האם יש כאלה שהמדינה סדרה להם שהם לא יצטרכו לסכן את חייהם", סיים יו"ר 'יש עתיד' את דבריו.

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני יצא במתקפה חריפה נגד 'יש עתיד ואמר בין היתר: "הנושא של הצבא הוא בכלל לא הנושא שעומד לדיון, עומד לדיון הפגיעה במעונות, בנשים חרדיות עובדות, בילדים בגן ילדים חרדים, החוקים שיש עתיד עשתה זה היה פשוט טראגי, זה לא קיים בעולם המערבי, אין דבר כזה, שלוקחים קבוצה בחברה, ואומרים אתה תינוק במעון, אתה ילד ביסודי, את בת שלומדת באיזה מקום, כל נושא שהיה קשור לאורח החיים שלנו, במוסדות, בכל דבר, אני יכול לפרט לכם את זה, לא בהכל הם הספיקו.

משה גפני בדיון (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)

"היה ויכוח עם השטות הזו של יאיר לפיד של המע"מ אפס על הדיור, הוא פשוט אני התנצלתי בפני הציבור הערבי, והיו דיונים בתוך המפחגה שלו, אנשים שעסקו בדיור שגם הציבור החרדי יוכל להיות בעניין הזה - בשום פנים ואופן, אנחנו ניהלנו על זה פיליבסטר שבסוף הממשלה נפלה על זה, בגלל שהוא לא הסכים לתת לחרדים, אמרנו תתן מדורג, הוא לא נתן.

"זה לא שנאה, זה ממש לא שנאה, זה דברים מקצועיים, שחרדי שהוא ילד קטן או ילדה קטנה, שלא יקבל מה שהמדינה צריכה לתת לו, ילדים נכים חרדים, ילדים קטועי גפיים, מנעו מהם סייעת, אתם לא יכולים לתאר לעצמכם, מה המפלגה הפאשיסטית הזאת עשתה לנו, אתם פשוט לא יכולים לתאר לעצמכם, פשוט לא יאומן.

ח"כ אורי מקלב בדיון (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)

"אין דבר כזה בשום דמוקרטיה בעולם, אפילו רוסיה לצ'צ'נים לא עשתה דבר עזה, לא היה תחום מתחומי חייו של האזרח החרדי, הוא האזרחית החרדית, הוא גננת, או מורה, או ילד, או תינוק, שלא חטף מנחת זרועם, והתכנית שלהם הייתה להמשיך הלאה, והיו דברים שהם לא הצליחו להעביר, לא סתם יאיר לפיד הלך (יצא מהוועדה - י"כ), הוא ידע מה שאני הולך להגיד. לא להאמין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר