בגלל תיקון חוק הגיוס

אברך מ"הפלג הירושלמי" מחה בבית הכנסת של מקלב

אברך המזוהה עם הפלג הירושלמי הגיע בשבת בבוקר לבית הכנסת של ח"כ אורי מקלב ומחה נגד תמיכתו בחוק הגיוס המתוקן. מתפללים גירשו אותו בצעקות: "לפגוע בשליח גדולי ישראל? נבזות" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אורי מקלב (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

המחאה על חוק הגיוס המתוקן: בשבת בבוקר, זמן קצר לפני "קריאת התורה", הגיע אברך ליטאי המזוהה ככל הנראה עם הפלג הירושלמי אל בית הכנסת בו מתפלל ומשמש כגבאי ח"כ אורי מקלב מסיעת יהדות התורה, זאת בכדי למחות על תיקון חוק הגיוס.

האברך דפק על הבימה ומחה כנגד חברי הכנסת הנציגים החרדיים המשתפים פעולה לדבריו עם החוק שלא שונה באופן משמעותי, ולפיכך הינם שותפים לגזירת גיוס תלמידי הישיבות. המתפללים הורו לו לצאת מבית הכנסת וחלקם אף צעקו לעברו.

לדברי מתפלל בבית הכנסת: "חייב להיות כי אותו אדם הינו מעורער בנפשו וברור שמי שמבזה תלמידי חכמים מסוגל גם לפגוע בספר תורה". הוא מסביר את עניין הפגיעה בגדולי ישראל בכך ש"לעמוד לצד ספר תורה ולצעוק כנגד שליחיהם של גדולי ישראל הפועלים בהוראתם זו נבזות שאין כמוה".

כזכור, ראשי ישיבות המזוהים עם הפלג הירושלמי חתמו ביום שישי על כרוז המזהיר על כל שיתוף פעולה עם הצבא ובכך הצטרפו לדעתו של הגר"ש אוירבך כנגד אישור החוק המתוקן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר