בלגיה תחת איום

בן האדמו"ר מבעלזא ערך את ה"באטע" באנטוורפן תחת אבטחה

הפחד מטרור בבלגיה: כוחות גדולים אבטחו את ה"באטע" של בן האדמו"ר מבעלזא השוהה באנטוורפן. חסיד סיפר ל"כיכר השבת": "לא הרגשנו את הפחד, הייתה התעלות רוחנית אדירה" (בתפוצות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ליווי האדמו"ר בליל שבת (צולם על ידי גוי)

החשש מטרור בבלגיה: בקהילה היהודית בבריסל כמו גם באנטוורפן שבבלגיה חשו במהלך השבת האחרונה את המתיחות הבטחונית, זאת על רקע העובדה שחוליית דאעש שביצעה את הפיגועים בשבוע שעבר בפריז יצאה מהמדינה וכן נמצא מצבור נשק באזור מגוריהם.

במהלך השבת שהו כוחות אבטחה רבים וחיילים בקרבת האזור היהודי, כשהם מפטרלים ושומרים על הסדר הציבורי בשל החשש מפיגועי טרור.

חיילים בבית המדרש (צילום: מרדכי זאב שוומנפלד)

השבת התקיימה שבת התאחדות של חסידי בעלזא באירופה, כאשר בנו יחידו של האדמו"ר רבי אהרון מרדכי רוקח הגיע לאנטוורפן לשהות יחד עם בני הקהילה ולחזק אותם.

התפילות והבאטע'ס התקיימו בהיכל בית המדרש המרכזי של החסידות בהשתתפות אלפי חסידים, בהם רבים מתושבי העיר.

רבי אהרון מרדכי רוקח נסע לבלגיה להשתתף בחתונת בן גיסו הרה"ג ר' חיים מנחם למברגר, בנו הגדול של כ"ק גאב"ד מאקאווא, כשגולת הכותרת היתה "שבת ההתאחדות של בני החסידות" בצילו. בליל שבת, לאחר ה"שבת אחים", ליוו אלפים את הרב רוקח בשירה לביתו תחת אבטחה צמודה.

בן הרבי בהבדלה (צילום: מרדכי זאב שוומנפלד)

אחד מהחסידים מספר ל"כיכר השבת" כי "בבעלזא היתה שבת מרוממת ולא היה כל חשש בטחוני". לדבריו: "חשנו 'מעין עולם הבא', היתה אווירת התעלות רוחנית ולא שמענו כלום מכל מה שמתרחש מסביב. הסתופפנו בצילו של בן הרבי וזכינו להשפעות טובות ולהרגשת קדושה, אווירת הפחד לא השפיעה עלינו כלל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר