הכלבו הגדול בגרמניה הסיר מהמדפים מוצרים מהתנחלויות

הכלבו הגדול בגרמניה "קה-דה-ווה", הסיר ממדפיו את כל המוצרים המיוצרים מעבר לקו הירוק, זאת עד לסימון המוצרים כפי החלטת נציבות האיחוד האירופי. גורם ישראלי: "מקומם ומאכזב" (חדשות)

(צילום: שאטרסטוק)

החרם על ישראל: הכלבו הגדול והיוקרתי בגרמניה ה"קה-דה-ווה", הודיע כי הסיר מהמדפים את כל המוצרים המיוצרים מעבר לקו הירוק.

ההחלטה מגיעה לאחר הוראת נציבות האיחוד האירופי בשבוע שעבר, על סימון מוצרים מההתנחלויות. דוברת הכלבו פֶּטרה פלאדנהופר, אמרה ל"דר שפיגל": "הסרנו מהמדפים את המוצרים המדוברים. רק אחרי סימון נכון בהתאם להנחיות, נחזיר אותם למלאי".

לפי הדיווח בעיתון, יצרנים, יבואנים וסוחרים שלא יסמנו את המוצרים כנדרש יכולים אפילו לספוג קנס מהנציבות האירופית, "הנציבות ערבה למילוי ההתחייבויות של המדינות החברות באיחוד", נאמר במסמך של הנציבות, "במקרה הצורך גם באמצעות תביעה על הפרת חוזה".

כלבו "קה-דה-ווה", הוא הכלבו השני בגודלו באירופה ונמכרים בו 380 אלף מוצרים. הוא נוסד בשנת 1905 בידי סוחר יהודי בשם אדולף ינדוארף.

מנגד, ברשת בתי הכלבו גלריה קאופהוף עדיין ניתן למצא מוצרים ישראלים לא מסומנים, דובר הרשת מסר כי "השפעה פוליטית או דתית אינן חלק משיקולי רכישת המוצרים וממדיניות הקניות של 'גלריה קאופהוף'", יחד עם זאת הוא הבהיר כי הסימון באחריות הספקים וכי הם פנו אליהם.

מקור מדיני בישראל מסר כי "הצעד של קה-דה-ווה הוא מקומם ומאכזב. על החנות מוטלת החובה לתקן את הנזק המיותר שגרמה. מי שמתחיל בסימון מוצרים לא יודע איך זה נגמר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר